tisdag 15 augusti 2017

Kärlek och tacksamhet!

Vi har fortfarande lite distans till varandra jag och min kära älskade blogg.... Den kan få mej att få en gnutta ont i magen... Få mej att bli en gnutta stressad... Jag vill så gärna klämma fram alla dessa bästa texter som jag gjorde förr.. Men ibland går det bara inte...
Jag får ont i magen för att jag inte uppdaterar så ofta som jag borde.. Fast å andra sidan så frågar jag mej själv? Varför behöva prestera och få ont i magen när du inte behöver? Bloggen och jag har ju haft lite knas på linjen nu ett år.. Men vi börjar ju sakta men säkert hitta tillbaka till varandra och bloggen är ju enbart ett stort intresse.. Det är inte mitt jobb.. Jag får inte en endaste liten krona för att jag sliter och driver runt den här bloggen, det har jag aldrig fått. Trotts att jag haft flera tusen läsare om dagen. Trots att jag ibland suttit flera timmar om dagen med att skriva texter och redigerat bilder! Jag älskar mitt intresse, min älskade blogg!
Men herregud, nu seglade jag in på något helt annat än vad jag tänkte visa er.. Ibland är det ändå allt bra skönt att låta tankarna segla ut över tangentbordet och jag borde absolut INTE sitta här och försvara mej själv för varför jag inte har bloggat...
Vet ni vad jag har gjort förra helgen och den här helgen? De kan ni se på mitt bildspel som jag suttit och pysslat ihop under kvällen! Mitt allra första bildspel på telefonen och jag är nöjd! Det blir alltid så många bilder som jag vill visa! Ibland lite för många, sån är jag!;-)
Så då får man prova sig fram och lägga fram dem på lite olika vis! Här kommer ett bildspel, de heter kärlek och tacksamhet! Japp, bara för att jag känner det! Att få vara hela familjen, ha ett bra jobb, att kunna få gå rakt ut i skogen med nära och kära och plocka skogens guld, att få koka kräftor hemma hos bästa Uffe, att stiga in i en iskall ishall och få krama om sin älskade förstfödde son som varit på hockeyläger en vecka, att bara få andas! Kärlek och tacksamhet! Jag önskade att fler människor borde känna det, VARJE DAG!;-)
Bildkvaliten blev visst inte så bra som jag hade önskat, men nästa gång kan det bara bli bättre!;-)
Kom ihåg: KÄRLEK OCH TACKSAMHET!!

2 kommentarer:

  1. Håller med om att bloggen är lite ångest för tillfället.. Har inte prioriterat min blogg under sommaren, men tror att det blir bättre nu när rutinerna kommer tillbaka. Vill inte att det ska bli en stress, det är ju mitt andningshål liksom. Bara mitt.
    Kram och ta hand om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den gör ju det... Har haft en rejäl svacka de sista året... Så jobbigt, för jag vill. Men känner att jag inte orkar...
      Ja nu är det nya tag som gäller!
      Stor kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!