onsdag 13 juli 2016

Släktfest/60 årskalas, del 1!

 I lördags eftermiddag var det åter dags för årets släktfest som vi varje år har med min mammas sida! Kusiner, syskon, morbröder, mostrar, morfar och barn träffas, umgås, kör tävlingar, dricker vin och har jäkligt trevligt!
Den här traditionen började för en herrans massa år sedan, ja säkert 30 år sedan! Ja så länge jag kan minnas i alla fall!;-)
 Alla ska sova över och iår skulle vi sova i tält! Lite småkyligt, men solen strålade stundtals! Här är Jonas i full färd med att pumpa lyftmadrass!;-)
Det är så härligt att ses och alltid lika trevligt!
Min mamma som fyller 60 år i november, körde ihop sin födelsedag med släktfesten. Inte lika kul att ha en fest i november som i juli!;-)
Vi körde massor av lekar som ALLA kunde vara med på! Stora som små och det var väldigt uppskattat! Jag och Johanna var lektanterna!;-)
 Oj oj va vi skrattade! Ja alla utom Alfred som är väääärldens sämsta dåliga förlorare... Jösses va den grabben har mycket att jobba på... *fniss*
 Mycket enkla lekar, men ändå lite kluriga! Det är INTE lätt att byta plats när man måste stå kvar på brädan! Men dom klurade ut det!
 Min fina släkt! Vi saknade dock 2 familjer i år, så ja vi var bara en liten skala iår. De var på semester och det är inte alltid lätt att få ihop alla!
 För andra året i rad dukade vi upp ute i mammas och Tommys garage! Alltså det blir himla mysigt med lite ljus och tyger! Enkelt är oftast det som är bäst!;-)
 Min fina älskade morfar och jag! Så glad att han vill komma! Han fyller 85 i september och det är den piggaste pensionär jag känner! En riktig krutgubbe!
 Så var det dags för årets tipspromenad! Alltid lika klurig när mamma gör den! Vi fick tänka till rejält även iår!
Vi blev alla indelade i olika lag och så gick vi där på vägen i den härliga kvällsolen!
Här har ni det vinnande laget! Grymma var vi!
En vinst var det dock och vi fick köra en utslagstävling och gissa vad? Jag vann! Fy farao va kul!;-)

Fortsättning följer....;-)

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!