fredag 1 juli 2016

Att erkänna att man är beroende....

I ett par dagar har jag varit utan telefon till och från och nästan hela dagen igår pga av byte av abonnemang och telefon...
Snacka om abstinens.. Helt jäkla sjukt hur beroende en lite skit till telefon kan vara, känner mej helt handikappad utan den... Jag erkänner, jag är beroende av min telefon. Ja för tänk om jag skulle missa något på dessa timmar.. Sjukt beteende egentligen. Inte konstigt att hela samhället är stressat.... Både gammal, ung och barn som ständigt är uppkopplade på olika medier, helst olika medier samtidigt... Guuud så gammal jag låter när jag skriver detta...
Igår när jag kom hem från jobbet hade jag inte tittat på instagram på hela dagen.. Jag trodde på allvar att jag skulle dö en gnutta.. Nästan lika illa som att vara beroende av sprit, knark eller cigaretter... Ja faktiskt... Helt sjukt...
Så för att dämpa suget en gnutta lånade jag Douglas telefon lite! Han följer ju så klart inte alls lika många och roliga som mej;-) Men han har snapchat! Fasen va roligt det är! Alfred lärde mej massor så jag skickade bilder på mej själv hej vilt tills hans kompisar och skrattade hysteriskt, vilket inte var lika populärt hos min 11-årige son;-)
Ha ha...
Måste nog ta och skaffa snapchat, bättre sent än aldrig? Fast då är jag ju "uppkopplad" till ännu ett stressmoment kanske? *hmm*
De är ju så sjuk som på fikarasterna på jobbet... Vad gör alla när vi sätter oss ner? Precis, alla glor på sina telefonen... Sjukt ju!
Den här bilden tog jag i vintras på familjen.... Vi hade ätit gott en fredag eller lördags kväll.. Ingen kollar på sina telefonen eller paddan när vi äter, men precis när siste man tagit sin sista tugga börjar alla glo på sina telefoner och paddor... OFTA är det så här hemma och detta gäller inte bara barnen, utan vi vuxna är precis likadana.... SJUKT!
Hur sjukt är inte detta som vi lever i egentligen? Kul att vi är så sociala med varandra liksom?
Jag känner mej på riktigt helt handikappad när jag inte har min telefon på en armlängds avstånd.. Sjukt?! JA!
Men nu så har jag fått min telefon igen! En ny fin rosa/vit ajfån 6S! Oj oj så lycklig jag är! Nu kan jag åter ta kort och surfa hej vilt...;-)
Gissa vad det sista jag gör innan jag ska sova? Det första jag gör när jag vaknar? Nej fel, jag pussar inte Jonas... Jag kollar på min telefon... Fy fan va sjuk, mycket sjuk... Får nog bli ändring på detta från och med nu... Typ mobil/padd förbud ett par timmar per dag.. Kanske vore något? Bra att jobba bort ett skitdumt beteende som man har skaffat sig... För visst är det så, att telefoner och paddor tar en himla massa tid? Många fler har blivit stressade i samhället som vi lever i, de hinner inte saker. Men de hinner kolla på sina telefoner, ja de gör de alltid.. Och jo då, jag räcker själv upp handen och räknar in mej själv till de/dom....

3 kommentarer:

  1. Tar gärna ditt namn om du skaffar snap ,,,
    Me. Visst håller jag med dig helt sjukt beroende är det med dessa nätverk

    SvaraRadera
  2. Lovar att skriva det här då!;-)
    Ja de är verkligen sjukt hur vi har blivit... Kommer de bli värre? Eller kommer de gå tillbaka lite måntro?

    Kram K

    SvaraRadera
  3. Här har du en till som är "farligt beroende" ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!