lördag 16 juli 2016

Släktfest/60 -årskalas, del 2!

En vecka sedan idag.. Äntligen kommer fortsättningen på släktfesten/60-årskalset!
Min fiiiina svägerska Johanna skålade med mej! Ha ha, ja jäklar va vi skålade... Som vanligt rann alldeles för mycket bubbel ner, men kul hade vi!;-)
 Mer tävlingar kördes och som vanligt var det Jonas som höll i musikquizen!  Åh va det är roligt med musikquiz, när man blandar hej vilt bland låtar och frågor och både stor och liten kan vara med och svara på frågorna!
 Mina kusiner fick utså mycket från våra små klisterlappar! Ha ha, så söta när de satt som ett plåster på dem hela kvällen!
 Det enklaste är oftast finast! Vi piffade i mammas och Tommys garage! Lite ljuslyktor och juleljus så funkar allt!;-)
 Tal från min fina moster till min mamma!
 Titta så mysigt vi hade det! Och JA ungarna leker med elden... Farligt vi vet! Och jo då, både Alfred och Fabian brände sig... Om de lärde sig något av det? Inte då...;-)
 Med lite alkohol innanför våra västar och med härlig musik som skårrade ut högtalaren så drog dansen igång! Åh va kul att dansa lossa och alla dansade med alla!
Min älskade lilla moffa! Hans balans kanske inte var så bra med ett par öl och vinglas i kroppen och kanske inte min heller... Men fy bubblan va härligt det är att dansa med honom! Vår härliga älskade krutgubbe!!
Han sa det där vi dansade: -Det är ju så kul att dansa och takterna sitter kvar i min kropp ännu! Att dom gör!!
 Alla dansade med alla och var det inte bugg som dansades, så var det tryckare eller hoppa upp och ner;-)
 Där sitter dom och pratar grabbar, män och gubbar! Pratade gamla minnen, minnen då morfar var till sjöss! Japp han har seglat jorden runt och varit sjöman! Det är coolt, jäkligt coolt!
 När man snart fyller 60, så får man också dansa med en sopkvast och sjunga: Ont det gör ont, det gör ont!;-) Galet va bra man dansar och sjunger bara man får en liten "mick" att hålla i! *fniss*
 Som sagt, det pratade verkligen om sjömän och morfar visade sin tatuering, ja som vi så klart alltid har sett! Nicke min storebror ska tatuera in en precis likadan på sin kropp! Det är förbannat fint gjort!!!
 Och dansen den fortsatte och fortsatte och fortsatte!!!
 Kidsen somnade väl runt 1 tiden, men vi fortsatte festa och dansa hela natten lång! Till och med morfar var uppe till klockan 3, han som annars lägger sig vid 20 i vanliga fall;-)
 Den där sista ölen, den verkar inte alls vara så god, speciellt när man är såååå trött och när man fryser så mycket;-) Söt är han min käre man med röd näsa och minimala ögon klockan 3 på natten;-)
 Klockan 3:15 la jag mej i tältet tillsammans med mina barn och Jonas kröp in i bilen och la sig!
På med understället och så var det bara att sova.. Men fy bubblan alltså, detta med att sova i tält.. Nä det är nog inte min grej.. Vaknade var 20:e minut hela natten och framåt 6 på morgonen så tänkte jag gå upp...
Vid 8 på morgonen vaknade Alfred och undrade vem som hade spytt på hans sida? Ja inte var det jag i alla fall! Vem den där "någon" var? Ja det har vi ingen aning om... Men det var i alla fall en "kalas spya" med godis och läsk i, så det var definitivt INTE jag!;-)
Fördelen med att sova i tält är väl att man får friskt luft hela tiden! När jag käkade frukost vid 9, var jag pigg som en lärka, det var däremot inte vissa andra som hade sovit inne.. Jag nämner inga namn;-)

Tuuuusen tack för den här underbara släktfesten/60-årskalaset ALLA!! Vi kör nästa år igen!!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!