fredag 26 juni 2015

Karolin - trädgården = 1-0!!

Ni vet för ett par månader sedan när jag övervägde att asfaltera hela jäkla trädgården istället för att ta tag i de fruktansvärda ogräset som växte där.. Som typ höll på att ta över alla blomsängar...
Jag tog ju tag i det där i början av maj och då såg det ut så här...
Jag höll verkligen på att kräkas ogräs efter att ha stått på huvudet en hel dag och grävt och krattat, grävt och krattat...
Men skamm den som ger sig! Har jag gett mej den på att något ska bli bra eller att jag ska lyckas med en sak, ja då fixar jag oxå det! Så envis och tjurig är jag!
Jag har gått och plockat ogräs lite då och då och INTE låtit ogräset ta överhand och vet ni vad!? Just nu står det 1-0 till mej! Ogräset kan dra dit pepparn växer! Våga vägra ogräs!
Så här ser det ut numera i vår blomsäng/slänt...
Om ett par veckor (om nu värmen och solen behagar komma hit) så kommer allt börja blomma och de kommer att vara så vackert!
Fy fasiken va jag känner mej nöjd!
Lovar mej själv att lägga typ en timme i veckan på att gå där och pilla bort allt ogräs som växer upp och sedan hoppas jag verkligen att de kommer bli såååå mycket lättskötligare (öh, heter det så?) till nästa år!!;)
Fåglarna hade varit och ätit upp Alfreds röda och nästan färdiga smultron... Rosenrasande blev han och tog saken i egna händer och skapade en fågelskrämma av saker som skulle slängas! Här snackar vi återvinning på hög nivå! Älskar hans tänk och Gud så bra den blev!;)
Måtte alla fåglar nu hålla sig borta från bären, annars är riskerna att det kommer bli synd om de fåglar som norpar hans bär;)

2 kommentarer:

  1. Snyggt det blev i rabatterna!! jag var oxå skogstokig på allt ogräs för några år sedan och bestämde mig för att göra slag i saken. Först täckväv som täcker all jord och sedan på ett ett tjockt lager täckbark. Det har funkat i säkert fem år nu!! Det lilla ogräset som kommer växer i barken och eftersom det är väv under får det aldrig några långa jobbiga rötter. Tar endast någon minut lite då och då att rensa bort det ogräset...
    bara ett litet tips!!
    Ps ja det funkar även med rabatter med växter i jag gjorde hål i väven där plantorna tittar ut.
    Lycka till
    Maria i Ubby

    SvaraRadera
  2. Ja man blir verkligen det...
    Min tanke är att fixa det ännu bättre nästa år! Precis som du gjort och verkligen göra ett perfekt grundligt arbete!!!

    Stor kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!