torsdag 5 februari 2015

Det kommer bli så vackert!

På sena eftermiddagen/kvällen mötte jag upp min underbara vän Veronica på en av Skillingaryds blomsteraffärer!
Vi möttes upp för att beställa blommor till Lasses begravning...
Det känns så ofattbart overkligt... Där står vi och ska bestämma vad vi tycker och tror att just han skulle gilla...
Fy fasen va svårt, så svårt så att det gör ont...
Det känns så sjukt overkligt... Där står vi en torsdag kväll och beställer ett vacker
blomsterarrangemang  som ska stå vid hans kista nästa fredag...
Det kommer bli så vackert!  Ett enkelt hjärta med vita blommor och gröna band! Jag är helt säker på att han kommer titta ner från sitt moln i himlen och tycka att vi gjort så fint för honom!
Vi fick superbra hjälp av underbara Linnea som äger blomsteraffären! Verkligen ett proffs!
Jag har knappt gråtit en tår sedan i helgen.. Allt har börjat kännas så overkligt.. Är det verkligen sant? Sant att vår älskade vän inte finns mer?
Jag ser honom överallt... 2 dagar på raken har jag mött honom i en främmande bil. Lyft på handen och vinkat hysteriskt... Men nej det var ju inte han, det var bara någon som var så otroligt lik honom...
Jag känner ilska inom mej, ilska och tomhet... En konstig känsla...
Om en vecka kommer vi att säga hej då "på riktigt".... Förmodligen en av de jobbigaste dagarna i mitt/vårat liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!