tisdag 10 februari 2015

35 år idag....

Det sägs att tiden går fort när man har roligt! Ja och jag kan bara hålla med om det... För enligt mej har 35 år bara swischat förbi i racefart...
Just nu vid denna tidpunkt för exakt 35 år sedan låg jag fortfarande kvar i min mammas varma mage och myste runt i hennes mjukt fostervatten.. Förmodligen hade hon lite känning av att jag var på väg ut i den stora vida världen!  Och när jag väl bestämde mej, ja då gjorde jag tydligen det med fart! Enligt mina föräldrar kom jag så fort att barnmorskan höll på att tappa mej i golvet, kanske gjorde hon det och det kanske inte är så konstigt att jag är som man är då;-)
Idag fyller jag 35 år! Hallå, 35 HELA år! Helt fantastiskt häftigt och det är ju nästan halvjämt ju! Jag älskar att fylla år, ja klart som fanken att man ska fira sin hyllning till livet att man fyller ett år äldre!
Klockan 15:17 den 10 februari 1980, en kall vinterdag föddes jag. En ny stjärna till livet med en vikt på 3240 gram!
Tänk att jag har varit med om så fantastiskt mycket i mitt 35 åriga liv! Jösses alltså när man börjar tänka tillbaka, ja då är ju 35 års liv väldigt långt!;-) Så mycket glädje, sorg, vänner, krossade hjärtan, kärlek, bråk, skratt, bröllop, förlossningar och ännu mer kärlek! Lööövlie!
Jag spånar på att fira min födelsedag rejält, med en STOR fest! Shit va kul det hade varit! Fest är ju ALLTID kul!;-) En hyllning till livet helt enkelt!
Förra året hade jag lite ålderskris.. Men nä, nu är den som bortblåst... Äsch varför ha ålderskris? Man gör sig faktiskt inte ett dugg äldre än vad man är! Inom mej känner jag mej fortfarande som 20, men såååå mycket klokare och tryggare nu än då!!;-)


5 kommentarer:

  1. Stort grattis!!! Klart du ska fira, 35 liksom!!!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en fin födelsedag.

    Madeleine

    SvaraRadera
  3. Grattis fin fina du på din dag! Kram Amie

    SvaraRadera
  4. Stort grattis fining!!!
    Då är du precis 10 år yngre än mig..... Livet blir bara bättre ;-)
    Kram J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!