fredag 12 december 2014

Uppföljning av mina mål 2014!

2014! Vart tog det året vägen? Det bara försvann så här pang bom! Ja ja, nu vet jag att året inte riktigt är slut ännu. Men snart så...
Jag tänkte köra en uppföljning av mina mål för 2014!
Kan säga så här att det har hänt så sjukt mycket saker de här året, mycket glädje, kärlek, skratt men också mycket sorg, många tankar och mycket tårar... Det blev inte alls som jag hade tänkt mej och jag är inte den där pigga och allerta, glada och possitiva Karolin som jag nog var i början av förra året... Hon försvann där någonstans i hösten. Men jag jobbar på att försöka få fram henne igen, få henne att tycka att träning är superroligt igen och att livet är glatt!

Så här såg i alla fall mina mål ut för 2014!
  • Sova bättre, komma i säng innan klockan 22 och sova minst 8 timmar per natt! = Nej, den punkten har jag failat rejält på.. Jag försöker i alla fall ligga i säng vid 22, men det blir aldrig några 8 timmar. Om jag har tur så lyckas jag skrapa ihop si så där 6 timmar!
  • Springa ett lopp innan årets slut! =Nej, nej, nej! Att det ska vara så svårt att få den där berömda tummen ur och anmäla sig!!?!
  • Bli mer ekonomisk, tänka igenom mina köp innan jag impulsköper som det oftast blir... =Ja faktiskt! Ok ok, inpulsköp kan det bli ibland. Men jag har blivit mycket duktigare på att tänka igenom köpen! Faktiskt!
  • Springa en mil innan maj månad är slut!= Jajamensan det har jag gjort! Och dessutom sprang jag på under 1 timmen som var mitt mål!
  • Godisförbud i 3 månader, alltså hålla mej borta från allt snask så som godis, läsk (dock EJ pepsi    max de måste jag få dricka på fredagar!;-)), glass och fikabröd! = Både ja och nej! Jag äter inget godis, aldrig... Ibland typ på helgerna fikar jag och nä jag har inte sagt nej till efterätt när det bjudits. Så både ja och nej!
  • Att börja säga ifrån och inte ta skit! Få ännu mer skinn på näsan än vad jag har och ryta ifrån, speciellt till vissa personer... = Nja säger jag med darrande röst.... Kanske en liten gnutta;-)!
  • Att få en fit kropp tills i april när vi åker till Teneriffa! = Jo jag var faktiskt ganska nöjd just då, men mindre nöjd nu!:-(
  • Stressa mindre! = No, no, no. Det har banne mej blivit värre! Hur i fåglarna ska man få den där tiden att räcka till på ett bra och lugnt sätt?
  • Inte ta på mej så mycket och säga JA till allt som jag har en tendens att göra.. = Jo kanske, liiite bättre!
  • Att bli den bästa PTn till Jonas så att han lyckas gå ner sina 10 kg! = He he, nä jag lyckades inte riktigt. Men vi får ta nya friska tag igen!;-)
  • Svära mindre... Ja jag svär visst en hel del har jag fått höra och tyvärr har det visst bara blivit mer och mer... =Jo då de har jag nog klarat! Ok att jag svär någongång då och då det ska jag inte sticka under stolen med, men inte så mycket så att min tunga är konstant svart hela tiden;-)
  • Att nå mina drömsiffror på vågen, 60 kg!! =Ha! Ja vad annat kan man säga. Vikten har snarare gått uppåt än neråt den här jäkla hösten... *muttrar högt*
  • Våga tro på mej själv, köra på och våga vidga mina svaga vingar som jag ibland har... =Efter att ha börjat på nytt jobb så är det en bit på väg!!
  • Börja gilla mej själv och acceptera min arma kropp... Att jag duger precis som jag är! = Nja jo kanske... Jag jobbar på det fortfarande...
  • Vara med barnen ännu mera, vilket oxå medför att jag ska bli en myyyycket bättre mamma! = Alltså detta är värre än någonsin... Känns som om jag ALDRIG är med dem numera... Ändring på detta 2015!
  • Röra på mej minst 4 dagar i veckan! = Ja det har jag gjort! Även om det "bara" har varit PWs, så har jag ändå rört på fläsket!
  • Hålla mer ordning och reda här hemma och inte låta det gå till ett rent kaos innan jag tar hand om det... = Ja ibland har jag koll! Ibland inte! Men istället för att det är rörigt i hela huset är det numera bara rörigt i typ 2 rum!
  • Att vara lika positiv och glad som jag känt mej under de större delarna av 2013! = NEJ! Det är ju det... Jag har inte alls varit så positiv och glad, speciellt inte denna hösten...
  • Bli bättre på att planera både här hemma och på jobbet! = Planering är A och O och de må jag säga att jag är duktig på även om det ibland är ett enda kaos i mitt huvud och jag råkar glömma både det ena och det andra...
  • Framkalla alla 1000-tals bilder från 5 år tillbaka i tiden... = NÄ! Alltså HUR svårt ska det vara? Vi har inte ens gjort något bröllopsalbum. Fy på oss!

  • Så där ja... Lite blandning på ja och nej och kanske! Man tycker att 1 år går så fort, men när man sedan blickar tillbaka på 2014 så har det ändå hänt sjukt mycket saker som man inte hade tänkt sig skulle hända och som satt en del käppar i hjulen för mina mål! Men mål är bra, skitbra! Inom kort kommer mina nya mål för 2015!! ;-)
     

    2 kommentarer:

    1. Kul med en uppföljning! Hoppas du kör en lista med nya mål inför 2015!

      SvaraRadera
    2. Blir det nya mål i år? Kram

      SvaraRadera

    Tusen tack för din kommentar!