måndag 29 december 2014

Äntligen tillbaka!!

Jag känner att jag äntligen är tillbaka! Att min energi som brukar infinna sig i min kropp är tillbaka! Att jag är mer den där glada och positiva mamman/frun/vännen! Den här julledigheten har verkligen varit som balsam för min själ! Hade den här ledigheten inte kommit precis nu, ja då hade det kunnat gå hur som helst för mej... Ja för faktiskt, jag höll på att sugas in i något svart hål, de där hålet bara sög och sög av mej. Sen började det att även äta och nöta på mej och nu på slutet kände jag att jag inte längre var mej själv och höll på att tappa fotfästet och ramla ner i de där svarta hålet.... Ofta har jag haft en stor klump inuti min mage nu i höst och vinter, en stor konstig ond klump som jag liksom har haft väldigt svår att ta på...
Jag har bara tagit det väldigt lugnt den här veckan som jag varit ledig! Landat och andas och bara varit här och nu! Ingen stress, inga tidiga mornar och sovit så mycket jag har velat! 
Jag har liksom bara viftat bort på någon vänster och förnekat för mej själv att jag borde ta de lilla lugna och att jag nog mått sämre än vad jag trodde då. Det inser jag nu när jag bara har landat här och nu!
Jag känner hur energin sakta men säkert kommer tillbaka, hur jag känner att jag vill börja träna igen utan att faktiskt piska mej själv! Att jag vill och orkar göra saker utan att känna att jag inte riktigt vet hur jag ska få till det hela...
Sömnen är ju underbar, sover man inte så är det verkligen en fruktansvärd tortyr som man ger sin stackars kropp!
De har varit mycket med mitt nya jobb, mycket intryck att ta in och lära sig! Ja att bara sadla om i "kariären" mitt i livet, det tar faktiskt mer på krafterna än vad jag någonsin hade trott...
Vädret har ju inte direkt hjälpt till att jag skulle hitta ljuspunkter och bli glad, de har ju varit rena rama katastrofen..,
Men nu, nu är de ju så vackert ute att man nästan får nypa sig själv i armen!
Och att bara insupa den där underbara solen som visar sig! Ja det är banne mej som balsam för själen!
Så vackert ute! Man vill liksom knappt gå in! 
Kolla bara hur vackert det var här hos oss idag! Det är nästan så att jag blir en gnutta religös!!!;)
Att landa, vara med min älskade familj som jag knappt hunnit vara med i höst! Åh va härligt!
En hel vecka till att bara njuta, andas och bara vara, Gud va härligt!
Ibland måste man få lite distans på allt. Ja för när allt snurrar på i ett rasande tempo, när man är mitt i allt och det bara är ett enda kaos, ja då tror man ju att det ska vara så. Men som sagt, nu inser jag att det INTE är ok som jag mått under hösten, INTE!
Jag ska nu försöka ta med mej den här inre friden som jag just nu känner! Ta med mej den till nästa år!

1 kommentar:

  1. Hej, du skriver så härligt! Brukar läsa hos dig - får mig att känna att det inte bara jag som har länt så här i höst. Mörkt, nytt jobb - mycket nytt, familj som skall fungera��. Tack för att du delar med dig! Denna ledighet nu är som balsam för själen! Gott nytt år�� Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!