måndag 29 december 2014

Att skrika så dom andra skäms....

Gårdagen spenderades i vår ishall här i byn! Jonas och Douglas åkte redan hemifrån innan självaste tuppfan själv hade vaknat och jag och smågrabbarna åkte dit till klockan 8:00 när de första matchen skulle spelas!
Småbröderna har mer eller mindre tolererat att hänga i ishallarna nu. De har liksom inget val! Muta måste man ha med sig, både paddor, pyssel och fickan full av pengar som ska spenderas i kiosken! Sen går de riktigt bra att hänga där!
Nervkittlande matcher må jag säga! De kämpade sig igenom 5 matcher, var av 3 förlorade, en vunnen och en oavgjord!
En heldag var det i ishallen! Verkligen heldag! Matcher från klockan 8 på morgonen till klockan 21 när vi äntligen kom hem!
Jonas som höll i hela cupen hade lite att stå i kan man säga! Men alla föräldrarna ställde på ett eller annat vis upp med något! Grym sammanhållning må jag säga! Grymma barn och grymma föräldrar!
Jag och Johanna tog de sista passet sälja lotter! Oj va de såldes och oj va de uppskattades av alla! Kul!!
Framåt 15 tiden tröttnade Fabian och jag körde honom till farmor! Då hängde knytnävarna i luften mellan honom och Alfred och Fabian höll på att ta knäcken på oss alla med sitt lipande...
Douglas stod i mål i några matcher, men de tar nog ett par år innan jag kommer vänja mej vid detta... Det är verkligen nervkittlande när han står, känner att de ligger så mycket på målvakterna, trots att jag vet att de så klart inte är så utan att alla i laget ska hjälpa till... Men ja ni fattar!;)
Han va iallafall galet nöjd med sin julklapp, en ny facemask, matt och svart är tydligen poppis nu!;)
Sista matchen var hemsk! Ja hemsk som i positiv bemärkelse...
Jag skrek så mycket att dom som stod brevid mej skämdes och Jonas gick till och med ifrån där jag stod och mumlade att jag minsan inte kunde skrika på detta viset...
Kan jag visst det svarade jag!;)
Alltså det är i såna här tillfällen jag är grymt glad att jag inte har problem med hjärtat, nä för då hade jag förmodligen fått en hjärtinfarkt!;)
Av 6 lag kom SIS -08:or på fjärde plats! Superbra kämpat!
Alltså det är verkligen tur att jag inte är tränare i någon sport... Herreguuuud va jag skulle skrika och gapa då... Just vid sportsammanhang kan jag inte vara ett dugg vuxen och lugn, då bara rusar det i kroppen!
Jag skrek så mycket igår så jag blev nästan hes... Herreguuuud, får nog ta valium nästa gång det är cup!;)

3 kommentarer:

  1. Jag HOPPAS verkligen att du skriker positiva saker och kämpaord.
    Är du en sån där typ som gapar svordomar och hemskheter, så får du stryk av mig! ;-)))
    Bra jobbat av grabbarna!

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä du BARA positiva saker, som heeeeeejjjja SIS och kämpa och Asta stöttande ord! Men skriker de gör jag!! Puschar på våra grabbar!;)
      Kram K

      Radera
  2. Ja vi föräldrar är ju sååå pinsamma.....ibland. Eller nä vi lever oss ju bara väldigt mycket in i saker haha. Kram Anette

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!