fredag 12 december 2014

Som ett barn på julafton!

Halleluja! 
Snön vräker ner utanför vårt fönster och jag är som ett barn på julafton! Jag inser verkligen att snön gör mej så oerhört lycklig! De vita guldet som singlar ner från himlen är så vackert!
Allt blir på någotvis såååå mycket enklare och MYSIGARE och julkänslorna är där dom ska vara, i bröstet!
Måtte detta få stanna kvar här oss oss den här gången, snälla!!!!
Ja iallafall tills imorgon när det är tänkt att ta julkort! Ja vem har sagt att man måste vara ute i god tid med saker och ting? Gud, vi är verkligen aldrig det och så här sent att ta julkort har jag nog aldrig varit...
Vi har inte köpt en endaste julklapp heller, inte EN ENDASTE liten... Stressad? Japp, men vi kör som vanligt på sista minuten som allting annat och allt löser sig till slut, de gör det oftast trots att de är en gnutta stressande...;)
Efter maten ikväll slängde grabbarna på sig sina ytterkläder och for ut i snön! Vi som annars ALLTID måste tjata att de ska gå ut och leka gjorde de frivilligt och tack vara den här underbara snön!
Vi satt kvar länge efter maten som ikväll var *trumvirvel* taco!!!!;)
Att bara sitta ner, prata, dricka ett glas gott rött och bara njuta av fredagen och fira in helgen! Jag älskar det!
Nu blir det mys i soffan och film och så inväntar vi stormen Alexander! Undra så flundra om vi kommer få smaka något av honom denna mörka snöiga decemberkväll? Har ni märkt av honom?

2 kommentarer:

  1. Men ÅH så mysigt! Jag får nog vänta med snön till vår tripp till Dalarna i januari. Här lär inte komma någon snö... :( Kram och trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  2. men åhh... SNÖ !!
    gud va mysigt :) Här har det bara regnat sista veckan !!
    Idag vaknade jag dock till ett frostigt landskap utanför fönstret och jag måste säga att det är ganska vackert det med.
    Hoppas det håller i sig för idag ska jag på "tjej-mys" och årets 3 (!?) julbord på en helt sagolik plats :)
    kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!