onsdag 3 december 2014

Renoveringsprojekt!

I söndags var vi på byns second hand, Kupan! Jag älskar att titta in där lite då och då och göra några små fynd! Ja för fynda kan man verkligen göra här i byn! Ruskigt bra priser och snygga saker! Storstadsbor som gillar second hand skulle jubla om de kom in i våran affär här i byn!
Priserna ligger långt under vad dom gör i storstäderna! Så har ni vägarna förbi Skillingaryd och älskar second hand, då är det ett måste att besöka kupan!! (även för er som bor häromkring!)
Vi fyndade ett dockskåp där! För 95 riksdaler blev detta fina Lundby dockskåp vårat! De ser inte ens använt ut, knappt en skråma!
Jag vet, jag har ett sedan jag var liten och de tog jag ner från vinden förra året och lät dem leka med det. Men nä jag blev lite för rädd om det. Så efter några veckor åkte det åter upp på vinden igen!;-)
Våran tanke är nu att vi ska renovera detta 90-tals dockskåp! Renoveringsprojekt när det är som roligast! Inga tunga jobb, men ack såååå pilligt! Grabbarna är grymt peppade för en renovering!
Jag har en tanke i huvudet. Ja att måla vitt, köra modernt och rätt kalt! Barnen har förmodligen en helt annan tanke, de gillar färg och hatar vit färg...;-)
I helgen ska vi köpa renoveringsgrejer i miniatyr! Detta kan antingen bli så sjukt bra, men det kan också bli pannkaka av allt och det kan sluta med att vi slår sönder det av frustation för att allt är så pytte, pytte liiiitet...
Nu söker jag möbler! Japp möbler måste man ju så klart ha i ett dockhus!;-) Att köpa nya, nä då blir vi ruinerade... Herreguuud, att köpa 2 rums möblemang kostar ju för sjutton som en ny soffa till oss ju;-)
Så sitter DU på dockhusmöbler som du känner att du vill sälja till mej och grabbarna? Maila mej: karolinjohansson85@hotmail.com SNÄLLA!;-)
Jag lovar att era gamla möbler kommer att komma väl till andvändning och kanske kommer de att få en ny färg och lite piff på sig!

7 kommentarer:

  1. Ett litet tips om ni vill ha snygga tapeter använd er av mönstrat scrapbookingpapper. De är lagom stora och finns i alla möjliga varianter om ni bestämmer er för att vara lite vågade och inte bara köra på vitt...
    Maria i Ubby

    SvaraRadera
  2. Vilket fint hus!!! Lycka till med renoveringen ;-)

    SvaraRadera
  3. Har för mig att det finns en grupp på FB för just detta. Vet oxå att både Kitty Jutbring och Martina Thun älskar dockskåp (kolla deras instagram). Kanske kan ni få lite inspiration och tips där.

    SvaraRadera
  4. Glömde ju tipsa om hashtaggen #lundbydiy på Instagram, hur mycket fint som helst!

    SvaraRadera
  5. Jag är lite för sentimental för att sälja/ge bort mitt lundbyhus och möbler, mm. Jag tänker minsann spara det till barnbarnen ;-) Kanske vill leka med det om sådär 10-20-30 år *moahahahaaaaa*
    Kramar J

    SvaraRadera
  6. Hej! Det är skoj med dockskåp! Jag tyckte kanske det var mer kul än dottern... Nu är det inte så skoj då vi köpte allt nytt och det är åtskilliga tusenlappar vi lagt på allt. Nu bara står det i källaren. Men jag tänkte tipsa om att jag såg att man kan skriva ut tapeter på Lundbys hemsida :). Modellen heter Småland. Sånt dockskåp du har köpt, köpte vi för ca 4-5 år sedan, så inte något 90-tal... Lycka till med projektet, blir säkert toppen!

    SvaraRadera
  7. Vilket fynd ni gjorde!
    Hoppas att ni får en mysig helg.
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!