måndag 25 augusti 2014

Helvetes jävla skitäckliga cancer helvete...

Igår var jag och Jonas och hälsade på våran vän på sjukhuset.. Våran kära vän som fick en cancerdiagnos för 6 veckor sedan...
Denna skitäckliga jävla helvetes sjukdom som tar sönder en människas kropp, sliter den i stycken och krossar hjärtan...
Våran vän kämpar, våran älskade vän som har funnits vid min sida sedan jag flyttade ner hit till Skillingaryd...
Det finns ingen vän som han. Den perfekta felfria människan som har VÄRLDENS största hjärta och som alltid funnits där i ur och skur...
Barnen bara älskar vår vän. En stor favorit i deras liv!
Nu finns vi vid våran väns sida. Stöttar, stöttar, pratar och pratar...
Fy fan va livet är skört, så jävla orättvist och skört...
Jag HATAR cancer, jag hatar den jävla skitsjukdomen! Utrota helvetet på jorden nuuuuuu!
Mina tankar är ständigt hos våran vän, ständigt...
Våran vän kämpar och kriget är igång med cellgifter, han ska vinna det kriget det vet jag! Han kan kriga våran vän, en envis jävla kämpe som inte cancern ska få ta!!!
Man vet verkligen ALDRIG vad som väntar bakom hörnet, aldrig... Det skrämmer mej, får tårarna att välla upp ur ögonen... Livet är skört, var rädd om det ,varje dag, timme och minut!

Kloka ord som jag fastnade för.. Ja för det gäller verkligen att ta vara på dagen, fånga den och njuta till fullo även om det ibland är jävligt motigt, jobbigt och surt...
Det finns bara två dagar på ett år då man inte kan åstadkomma någonting. Den ena dagen är igår och den andra är imorgon. Så IDAG är rätt dag att älska, tro, göra och mest av allt, LEVA!                                                                                                                                                                                                                                                                -Dalai Lama

Tänk på att att varje liten krona är till STOR hjälp, många bäckar små! Låt oss besegra cancern NU! Klicka HÄR och skänk en slant!

7 kommentarer:

  1. Livet är så jäkla orättvist !! FUCK CANCER !
    Vidriga, onödiga, läskiga sjukdom !
    KRAM !!

    SvaraRadera
  2. FUCK CANCER!
    Sänder en tanke till dig, din familj och din vän! ❤
    /Lena

    SvaraRadera
  3. Cancer är en vidrig sjukdom.
    Hoppas att er vän vinner kampen!

    Kram K

    SvaraRadera
  4. Ja, cancer är en vidrig sjukdom! Jag hoppas din vän överlever den <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Detta är den sjukdomen som skrämmer mig mest i hela världen. Den skonar ingen, den bryr sig inte om du är gammal eller ung, den bara tar och tar och lämnar familjer i spillror! Fruktansvärt är det! Min största rädlsa!

    SvaraRadera
  6. Skänker mina varmaste kramar! Min moster ligger i samma kamp med hjälp av cellgifter och strålning. Jävla skitsjukdom. Livet är bra orättvist. Många kramar!!

    SvaraRadera
  7. Förlorade själv min svåger för några veckor sedan (8 aug.) i denna orättvisa och hemska sjukdom så jag förstår att ni har en tuff tid just nu. Hoppas verkligen att allt går bra!! Kramar Emma M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!