torsdag 28 augusti 2014

För ett år sedan....

För precis ett år sedan gick jag med minst 10 stora underbar elefanter i min mage! Jag var sååå galet pirrig, glad och nervös! Om bara några dagar skulle jag bli fru Grunditz!
Ett år går fort när man har roligt, ruskigt fort... (*harkel* Och jag har fortfarande INTE bytt mitt körkort och har så klart fått detta påpekat MÅNGA gånger när jag tex varit på banken eller tagit ut paket.... Har ljugit och sagt att jag så klart har fixat ett nytt och att det är på ingående... Snart ska jag fixa ett nytt, snart...*host*)
För ett år sedan var jag i mitt livs form! Jag åt precis rätt, jag tränade 2 gånger om dagen och jag mådde så sjukt bra!
Jag hade stenkoll på min kropp och jag kände mej fit!
Idag är jag inte lika fit... Jag har gått upp 5 kg under ett år, mina muskler som jag hade då har blivit utbytt mot degklumpar och fett istället...
Jag tänker allt som oftast på vad jag stoppar i min mun! Ja för hade jag inte gjort det, så hade jag garanterat vägt 15 kg mer.. Mmm vissa har lättare att gå upp i vikt än andra och jag tillhör tyvärr den kategorin som ständigt måste tänka på vad jag matar magen med för något... *muttrar högt*
Det där med att träna 2 gånger per dag är ett minne blått.. Nu är jag glad om jag får till 3 pass per vecka, men allt är ju bättre än inget, men ändå;-)
Men jag saknar mina morgonpromenader. Så på måndag kommer jag att börja dagen med att möta härlig höstluft i mina lungor. Möta dimmiga vägar, morgonsolen som stiger upp och möta dagen på bästa sätt! Någon som vill hänga på? MYCKET lättare att ta med någon ut på PW på morgonen, ja för då är det lättare att gå upp när klockan ringer 4:45!
Den "nakna" sanningen...;-)
För ett år sedan såg jag ut som på bilderna till vänster, idag den högra bilden... Alla kilo som jag lägger på mej hamnar ilsket på magen, ansiktet, brösten och armarna... Jävla äppelkropp... Men skillnaden är inte jättesynligt för ögonen, men jag känner dock hur alla kläder stramar både här och där och jag skulle behöva gå upp en storlek på kläderna i hela garderoben...
Jag känner mej som en svamp idag.. Inte fit och pigg som jag gjorde för ett år sedan... Hmm, konstigt det där att det ska vara så in i baljan svårt att hålla den där träningen stadigt?
Men det är bara JAG som kan göra min kropp fit igen, ingen annan det vet jag ju! Jo då jag mår bra även idag, men när man tränar mycket så mår man så där extremt underbart gött med alla underbara lyckoendorfiner som ständigt far runt i kroppen!! Och det vore ju hemskt dumt att behöva byta ut hela garderoben till en större storlek på alla kläderna istället för att ta tag i den RIKTIGA träningen igen;-)
För ett år sedan var jag galet pirrig just nu vid denna tidpunkt... Idag är jag oxå pirrig och har en miljon fjärilar i min mage! Jo det är sant, jag är pirrig inför bröllopsdagen i helgen då jag inte har en susning om vad som kommer att ske!;-)

1 kommentar:

  1. Men kvinna! Du är ju precis lika snygg nu som då!
    Å jag vet, jag vet... Det är känslan i kroppen som räknas. Vi ser ingen skillnad, men du känner den.
    Jag är i samma båt. Jag har gått upp fem kg på ett halvår. Alla säger att det inte syns, men jag känner det OCH ser det...
    Men nu jävlar, nu KÖR vi! ♥ :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!