tisdag 12 augusti 2014

Back to vardagen....

Igår var det "back to vardagen" Kidsen har haft 6 långa härliga semsterveckor med rutiner helt upp och ner... Att få dem i säng i söndags var kanske inte det lättaste. Men de kom ändå uppstudsande 6:30 igår morse med sina magar fyllda med härliga fjärillar!
Vardag igen, in i ekkorhjulet med planering, hämtning, lämning, träningar och ännu lite mer planering!
Ja att planera är verkligen A och O för att inte allt ska falla på plats... Det är ju lite som att driva ett litet miniföretag att få ihop alla familjens aktiviteter, våra jobb, mat, träningar, lek, tvätt och ja allt som har med vardagen att göra!
Skulle vi (läs jag, ja för det är oftast jag som planerar i den här familjen. Man ska göra det man är bästa på och just den lotten har fallit på mej för att jag är så himla bra på att planera... Ja planera den "vanliga" vardagen iallafall... Andra planeringar kanske inte är min grej...) inte planera skulle de vara ännu mera kaos än vad det är här hemma...;-)
Det var en nervös Douglas som somnade sent på söndagskvällen.. Han insåg att nu var sommarlovet slut, så många tårar letade sig upp ur ögonvrån....
Alfred han var mest spänd över att få börja på fritids! Stora skolkillen!
Fabian han var inte pirrig för något utan var överlycklig när han skuttade in på förskolans avdelning igår morse och åter fick träffa sina kompisar! Just nu ber vi till de högre makterna att hans extrema 4-års trots kommer försvinna mer och mer den här hösten... Annars blir det Tyskland och uppfostringsanstalt för honom!;-)
Vi är tillbaka in i rutinerna med dunder och brak. Klockan 19:30 sussade grabbarna sött här hemma igår och de hade då varit ute och lekt hela kvällen med kompisar och varit på träning!
Som sagt, tillbaka in i det snurrande hjulet.. Det härliga är att man kommer in i rutinerna innan man ens hinner blinka!
Nästa veckan börjar det stora allvaret, Douglas börjar årskurs 3 och Alfred förskoleklass. Tänk att vi nu har 2 skolbarn redan, inte klokt va tiden går fort... Konstigt med tanke på att jag själv bara blir yngre och yngre;-) *harkel* Ja ja, man gör sig ju faktiskt inte äldre än vad man är;-)

2 kommentarer:

  1. Den här sommaren har varit så jäkla fantastisk så det var faktiskt med ett leende som jag klev in i vardagen igen. Dock vet jag ju att vi snart får sol och värme igen ( Vi åker till rhodos om några veckor ) och sedan väntar en spännande höst efter det.
    så jaaa, jag är laddad för hösten !
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara tillbaks i vardagen! Vart jobbar du nu?
    /Johanna

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!