söndag 17 augusti 2014

En påse in, fyra påsar ut!

Mina arma barn växer så att det bokstavligt talat knakar... Efter den här sommaren känns det som om varje byxa på Douglas flaggar och inte går ihop i midjan... Från att ha str 146 på kläderna, har han nu helt plötslig str 164 på byxorna. Vad hände liksom???
Regnet har VRÄKT ner HELA dagen och jag är redan trött på detta höstrusk.. Alltså jag trodde ändå att det skulle kännas helt OK med höst nu efter den här grymma sommaren, men icke då. Mörkt och tråkigt.. Men med dåliga dagar måste man ju vara inne, så idag blev det klädrens de lux i grabbarnas garderober!
När man börjar plocka i kläderna och inser att 10 par av Douglas byxor är för små, ja då vill man nästan gråta och ser våra stackars pengarna flaxa iväg.... Jösses va den ungen växer...
Det är kul till en början att börja rensa, men efter si så där 3 timmars plockande med kläder så vill man bara spy och stoppa in alla kläder igen. Men jag höll ut och 4 stora pappåsar fick flytta ut och till andra hem!;-)
 I förmiddags kom våra vänner med en påse med kläder från deras son som var för små och som fick flytta in i våra smågrabbars garderober och det som jag hivade ut från Fabians garderob, dom gick vidare till våra vänners barn! Miljötänk att ärva, aj löööv och inte den där köphysterin! Jo jo, jag älskar oxå att shoppa kläder, men att ärva är ju KANONBRA!
Så när en påse med ärvdra kläder från våra vänner fick flytta in, fick 4 andra påsar flytta vidare till våra vänners barn! Suvärent!;-)
Nu ska vi inte behöva köpa kläder på ett tag till grabbarna, de har FULLT i sina just nu, ja förutom några byxor till Douglas förstås;-) Han ska ju inte behöva gå byxlös stackarn. Kan ju bli lite kallt...
 Ett ställe till som verkligen hade behövt ett stort rens är det där förbaskade förrådet.. Seriöst, jag vet inte vad som händer där ute. Men det svämmar ALLTID över med grejer från golv till tak oavsett hur ofta vi rensar där ute. Nä vi kanske skulle flytta till ett rum och kök med inga förvaringslokaler, ja då kan man ju inte spara på allt som jag gör, då måste man ständigt rensa när man inte använder sakerna mer!;-) JOnas blir tokig på mej och mitt sparande.. Tror jag skulle behöva gå på någon kurs för att lära mej slänga, spara, skänka och sälja saker... Mmmm för just nu sparar jag på de mesta enligt min käre make som är tvärt imot mej, han vill slänga ALLT som inte används...
Apropå regn, rusk, kyla och höst... Inser att kidsen måste ha fodrade regnställ ögona böj och klickade mej runt på webben och hittade dessa på lager 157! Men nu är min stora fråga? Hur är dessa? Har ni erfarenhet av dessa? Hiss eller diss?

4 kommentarer:

  1. Hej,
    jag har handlat mycket ytterkläder till mina killar på Lager 157, tycker de är hur bra som helst :-).

    SvaraRadera
  2. Jag har jackan till min son på 7 år. Den är super. 👍 Mycket bra pris med. Hoppas du hittar något du gillar!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya jobbet!
    Hojta till om du hittar en sån där kurs där man lär sig rensa ut på en gång. För så som ert förråd ser ut, så har vi ett rum som ser ut här hemma... För mycket saker och för mycket plats kanske... :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jisses vad han är stor din grabb! 164 redan! Har en kille i samma ålder som knappt har storlek 134. Han är iofs sig smal, men helt normal och följer sin kurva.
    Måste också bli bättre på att slänga/skänka. Samlas för mycket skit helt enkelt.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!