lördag 31 oktober 2009

Lastbilschafförer.....

Nu är jag så trött på alla dessa lastbilar som ska ta upp hela motorvägen när man kör. Varför i helvet måste en lastbil köra om en annan lastbil för att få komma en lastbil fram och stoppa upp hela trafiken. Händer det en olycka och en ambulans är på väg så har inte den en chans att komma förbi på motorvägen.
Igår när jag och barnen var på väg hem från stan så kom vi bakom en sån där lastbil. Det tog minst 10 minuter innan han hade kört om den andra lastbilen. Och bakom mig var det ca 20 bilar som bara ville komma fram. Hastigheten låg på runt 90 på 110 väg..... Jag blir så arg varje gång detta händer....

Så hade det hänt en olycka någonstans som behövde akut vård av ambulansen så hade den patienten förmodligen dött pga denna omkörning. Ska de få vara så här????

Om det är någon lastbilschafför som läser detta så får den gärna ge mig ett svar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!