onsdag 14 oktober 2009

Blåsor, vaccination och hår....

Alfred är fortfarande lite krasslig, han är feberfri idag (hittills). Men hans mun är fylld med blåsor. Han kan knappt äta eller dricka något och det förstår jag honom. Nu håller jag bara tummarna att han blir frisk till helgen då vi ska upp till Filipstad till mina släktingar på 100 års kalas!
Douglas fick gå till dagis idag. Jag blir så himla kluven hur jag ska göra där. Ska han vara hemma eller ska han gå på dagis. Nu fick han illafall gå så att han kan leka av sig lite!!
Och så till den STORA frågan: Ska man vaccinera sig eller inte? Jag ligger ju i riskgruppen för att jag är gravid och kommer förmodligen snart få ett brev i min låda om en kallelse. Och då ska jag ha bestämt mig. Från början när detta kom på tapeten så var jag helt imot detta. Jag vägde fördelar mot nackdelar och hittade bara nackdelar. Men nu tror jag att jag har ändrat mig om detta. De jag har pratat med och även inom sjukvården rekommenderar att jag ska vaccinera mej för att det är farligare OM jag skulle bli sjuk i influensan. Så nu står jag här och vet varken till eller ifrån... Hur ska ni göra? Och hur tycker ni att jag ska göra? Vaccinerar jag mig så får även min familj göra det samtidigt. Det ska visst göra väldigt ont att få sprutan så jag har redan börjat att förbereda Douglas på detta om det nu blir av.....

Ja och så kommer jag då till detta tråkiga hår. Hur ska jag göra? Ska jag klippa av mig skiten eller? Jag lossar otroliga mängder hår just nu och värre lär det ju bli efter graviditeten. Jag skulle vilja ha en frisyr men inte allt för komplicerad att fixa och en snygg färg. Tyvärr känner jag väl just nu att min plånbok inte har råd med detta just nu. Så det kanske finns någon frivillig själ som vill ta hand och göra något åt mitt stora hår;-)

3 kommentarer:

  1. klipp upp håret mycket och permanenta det, sjukt snyggt!!!

    SvaraRadera
  2. Jag ska och måste oxå ta den hemska sprutan..är oxå i en av riskgrupperna...men svårt för dig att välja som är gravid..vet lite om den sprutan och vad som är farligt med den..vet bara att den "vanliga" influensa vac som jag tar varje höst inte ges till gravida..undrar varför?? men jag tycker du ska ta den sprutan om sjukvården säger att du ska!!! och så får vi hoppas att det inte gör allt för ont :P
    Klipp till axlarna och färga det lite...jobbigt med långt här när du ska få en liten bebis som vill dra i det bara ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska klippa av ditt hår till axlarna ungefär och sen klippa upp det och klippa lugg :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!