torsdag 22 oktober 2009

1 dag kvar!!

Igår tog jag faktiskt tag i min handling. Jag kan ju om jag vill;-) Nu är kylskåpet, skafferier och frysen fullproppade med mat. Så nu känner jag mig så där rik på någotvis när allt är fyllt! Jag ska ta tag i att göra en efterrätt tills imorgon och så väntar systemet på mej. Kände att det kanske var lite för tidigt att åka dit efter att jag lämnat barnen på dagis. Stå där och rycka i dörren när klockan är 10 och så är jag dessutom gravid och det är ju inte en flaska vin jag ska köpa för på våra juntor brukar det gå åt en hel del vin!!! ;-)
Så nu börjar jag få läget under kontroll igen så pass att jag kan slöa lite när barnen är på dagis!
För idag fick Alfred gå dit. Han är full av energi och jag är rädd att han ska glömma sina kompisar och fröknar. Så jag följde med honom in på dagis och var med honom 40 minuter och sedan gick jag. Han blev givetvis ledsen men innan jag hann få på mej jackan så hade han slutat att gråta! Hans läk kött måste vara fantastiskt bra! För idag var nästa allt det röda borta och bara såren är kvar i ansiktet.
Jag vill ha ett jobb nu och tjäna massor av pengar. Ja iallafall en normal lön....Jag kan ju erkänna att jag inte sökt ett enda jobb. Men det finns inte ett enda jobb att söka heller. O det jobb som ligger ute så ska man helst ha hög utbildning, under 30, singel, inga barn och snygg. Och tyvärr klaffade jag inte riktigt in där. Så jag får helt enkelt bara acceptera att jag är arbetslös....Ingen som har ett litet jobb över till mej? Men det är klart att hade jag varit arbetsgivare så hade jag kanske inte anställt en 2 barns mamma som är gravid. Som dessutom vabbar var och varannan vecka;-)

3 kommentarer:

  1. åhh vilket härligt välfyllt kylskåp!!! Försökte spana lite efter ingridienser men kunde inte lista ut vad det blir, mer än sallad då och en efterätt med grädde i :D :D

    SvaraRadera
  2. Ha nu så jättekul på vinjuntan. Jag kan rekommendera ett gott vin som även du kan dricka, FRE är alkoholfritt och jättegott. Brukar jag dricka när vi är på nån fest och jag ska köra sen.
    Ge lilla Alfred en go kram från mig, även om han inte minns vem jag är (han var ju så liten då han hälsade på) :)

    Ps. jag saknade din pappa här då det var älgjakt. Det brukar ju lysa så hemtrevligt i det lilla torpet V.42

    SvaraRadera
  3. Hanna: Ja det bli sallad och vispad grädde;-) Nä skojar bara. Den som väntar på något gott!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!