onsdag 25 maj 2016

Att klaga lite....

Åh herre min tid va tiden går fort .... Ja jag vet, jag klagar ständigt över det. Och skulle vi lyckas klämma in 2-3 timmar till på ett dygn så hade jag nog ändå klagat;-)
Är man svensk så är man. Ja då gillar man ju att klaga på det mesta, eller hur? Som på vädret tex... I flera dagar har det varit extremt varmt, över 25 härlig grader.. Åh herrreguuuuuud va det klagades från alla håll och kanter. Så varmt, suck och pust.. Idag var det typ bara 10-12 grader. Vad säger man då? Nä fy va kallt, Åhh fy va det blåser.. Är det någonsin bra? Precis, aldrig;-)
Dagarna bara rusar och jag känner att jag knappt hinner med mitt älskade skötebarn, bloggen..
Ni vet, jag går upp innan tuppfan själv vaknat (innan klockan 5) tränar (3 dagar i veckan) och åker på jobbet. Idag tränades det inte. Men har varit ute på resande fot med jobbet hela dagen lång, så jag åkte till jobbet vid 6...
Så hem efter 17, fixa och trixa med allt möjligt. Ja ni vet tvätt, matlagning, läxläsning, nattning, plockning och allt annat som står på dagens agendor i de flesta hushåll..
Så nu är det kväll och jag är såååå sjukt trött. Vill bara slå ner rumpan som jag gjorde precis!
Det är ett evigt klipp och klistra just nu för att få ihop tiden med allt. Men det är väl så det är i min ålder med jobb, kids, hus och allt annat som hör livet till... Kommer förmodligen klaga om typ 10 år när barnen är utflugna, då har man säkert annat att klaga på *fniss*
Men tröttheten, jag spyr bokstavligt talat på den.. Så skönt att man har en kollega som kör när man är ute och åker så man får sova lite i bilen!;-) HEMSKT är det att vara så här trött.. (Jo jag sover, minst 7-8 timmar per natt)
Idag har jag gjort en sjukt häftig sak! Miljoner vuxenpoäng till mej liksom! Vad? Vad? Vad? Lovar att berätta senare!;-) Fick bara lov att inflika lite här för att göra er extremt nyfikna! *hehe*
Ett minne kom upp på fejjan idag... 5 år sedan detta härliga foto togs. Som sagt, jag klagar på tiden det gör jag.. Hur små var dom inte? Hur fort har inte tiden gått? Och ja, hur mycket klagade jag inte då på hur jobbig vissa dagar var att vara hemma med dessa små guldklimpar? När ena dagen höll på att knäcka mej och andra dagen var hur underbar som helst med en massa sattyg som de hittade på?
Nu, ja herregud! Nu så klagar jag på dem för att de är som små minitonåringar... Douglas han stänger helst in sig på rummet och brummar något till svar när jag frågar honom något.. Dom andra 2 håller helt och hållet på att frigöra sig från mej tror jag minsann..  JA som det känns i alla fall.. De VILL vara stora! De kan göra så mycket utan att jag är med.. Skönt på ett sätt, men fruktansvärt konstigt på ett annat sätt.. Ja ni ser, klaga på allt som går att klaga på;-)
STOPPA tiden lite! Bara liiite!
Douglas har snart växt förbi mej.. Ja det är sant! Shit!!
Kan ibland känna att jag inte riktigt får till den där egentiden med dem.. Är jag en skitdålig mamma? Jobbar, kommer hem, lagar mat, städar, fixar och trixar... Jo men så klart är jag med dem. Men som sagt, de vill ju ändå inte vara med mej... KLAGA!!
Att känna sig behövd, den känslan börjar sakta men säkert försvinna. NEJ, så klart behöver dom mej ALLTID, hela livet! Men liksom inte på samma sätt som när detta foto togs för 5 år sedan.. Då var jag verkligen i en helt annan sitts i livet än vad jag är idag! Skitcoolt, men ändå skitläskigt...
Nä, vet ni vad jag precis fick serverat av min man här och nu! Ett glas rött! Ja en helt vanlig (eller nja, eller kanske inte helt vanlig;-)) onsdag! Mums va gott!
Klart man ska njuta även fast det "bara" är onsdag!
Man lever bara en gång och den gången är här och nu! Då ska man banne mej må bra, njuta och följa sitt hjärta! Följa sina drömmar och "rida" på vågen!
Saker och ting som har hänt runt mej/oss de sista. Ja då fattar man va ynkligt och skört livet är! Njuta, ja njuta ska man göra! Ja trots att man (läs jag) klagar på saker och ting ibland;-) Såna där fjantiga saker som jag bara klagar på.. Men det får man, men bara ibland!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!