tisdag 5 april 2016

Dom framkallar känslor som man inte hade en aning om fanns....

Det här blogginlägget skrev jag i söndags kväll... Men något verkar hänt, för det var visst inte publicerat.... Jäkla skitteknik.. Eller så var det väl jag som fumlat bort något.. Men ja, bättre sent än aldrig...;-)
Åh ack du sköna härliga fredagskväll! Mmm, ja fredagar är så härliga! Aj löööv dem!
Jonas och Douglas hade en träff med hockeykillarna, så jag och smågrabbarna var själva hemma! Först en lång promenad med bästa Veronica! Vi gick lika fort och långt som vi pratade!
Ska man vräka i sig en hel pizza, ja då är det ju bäst att röra på sig också! Om det var gott! Japp!;-)
Jonas hade köpt vin och min fredags-vin-tarm sög hårt! Den där första munnen på ett glas rött på fredagen! Himmel va gott... Men besvikelsen var STOR. Det smakade röv... Fy sjutton va besviken jag blev... Mobergs vin brukar ju vara gott. Men något måste ha hänt med boxen, kommit in luft eller något annat. För nej det smakade vidrigt...
Men jag hade bubbel i kylskåpet! Carolina Gynning! Mmm, så gott! Kan verkligen rekommendera det! De slörprade vi i oss, en gammal kompis till Jonas som också heter Caroline kom hit på fredagskvällen! Satt och pratade tills långt in på småtimmarna!;-)
Jonas skulle givetvis gå ner med boxen på systemet på lördagen.. Tror ni han kom ihåg det när jag och smågrabbarna var i Värnamo? Icke... Tur det finns snälla människor som kan låna ut en flarra vin på lördagskvällen! Ja så att jag fick mitt älskade rödvinsglas!;-)
Vi tittar sällan på TV.. Så vår stora TV är inte ens kopplad uppe i TV rummet... Så vi tog ner den och så kröp vi alla ner i vår säng och myste! Fy fasen va mysigt och en efter en somnade, härligt! Trångt men mysigt!
Söndagen vaknades till liv, trots att jag hade kunnat ligga hela dagen i sängen... Att det är så fruktansvärt hemskt att behöva gå upp på morgonen, jag önskade verkligen att jag var en morgonmänniska... Men icke, vet inte om jag någongång kommer bli det?
Sedan bröt helvete lös här hemma... Jag på mitt humör och grabbarna på sitt... Herrejösses säger jag bara...Tyckte att det nu var slut på allt det där tittande på paddor och telefonen så jag kastade ut dem.. Jag skrek, ungarna skrek och till slut hade de framkallat känslor som man inte trodde fanns... Jag älskar verkligen mina kära kids över allt annat.. Men ibland kan de få min hemskaste sida att vakna till liv. Jag blev tokig och dom på mej...
Ut kom dom.. Ja vad annat kunde dom göra när de hade en hemsk morsa som hade både lågor ur näsan och öronen...
Gissa en gång? De hittade alla kompisar som de lekte med hela dagen och ville knappt komma hem och äta! Mm, just det. Lite frisk luft och lek. Det dör ingen av! Sååå kul hade dem! Skitungar! Nästa gång kanske de lyssnar på mej istället för att säga imot 3000 gånger och jag blir så där arg.. Kanske? Kanske inte? Förmodligen inte... Man kan ju tro att de är stendöa, speciellt när JAG säger någt till dem... *muttrar högt*
Ja ja... När jag är så där arg så vaknar liksom något upp i mej och jag måste genast ta tag i något för att inte bli ännu argare...
Fy fasen säger jag bara för vår tvättstuga.. Varför i helskotta kan vi inte hålla den ok? De blir liksom ett rum där allt hamnar... Vi är annars ganska så duktiga på att hålla rent och snyggt i övriga huset.. Men inte här inne... Tvätt, för små kläder, manglingstvätt, skitiga kläder... Ja allt... Blääää...
Jag tog hand om de andra och Jonas ställde sig och manglade! De gillar han och jag avskyr det... Men jag sover mer än gärna i manglade sängkläder!;-)
Tada! 3 timmar senare! Inget ont som har något gott med sig!
Det känns nästan som en befrielse att slippa se alla kläder! Snyggt, så där snyggt och rent som jag önskar att vi nu håller det hela tiden....
En hel stor kartong med urväxta kläder från grabbarna... Också det som en befrielse, men alltid lika sorgligt att plocka bort deras försmå kläder... Ja ja, jag vet... Barn växer.. Men ändå... *snyft*
Kvällsmaten! Köttfärspaj och ett glas rött! Ja herregud nu tror ni ju att jag är en försupen morsa som slurpar vin varje kväll... Ja men så är det inte... Ett glas på lördagen, så då blev det ju ett glas över till oss ikväll med!
Min aggression är borta! Den försvann med städet  tvättstugan! Ungarna är helnöjda och somnade skönt ikväll!

1 kommentar:

  1. Hahaha jag ör likadan. Får plötsligt ett bryt och vill kasta paddorna åt helvete!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!