fredag 18 december 2015

Vart är dom?

En vecka kvar till självaste jul, eller nej inte ens det. 6 dagar kvar till självaste julafton! Jag letar febrilt efter dom där julkänslorna. Men vart är dom någonstans? Ja inte är dom här iallafall, inuti min kropp....
Försöker göra det lite mysigt här hemma, få de så där stämningsfullt och mysigt som jag själv kom ihåg min jul som liten. Kidsen kommer hem med massor av fint julpynt. De blir så mysigt, men ändå så känner jag nästan lite blaha känsla över julen. Varför? Usch jag vet inte? Vill ju inte känna så, jag vill ju att det ska vara en mysig tid!
Men jag försöker göra så gott jag kan, försöker mysa till det, trots den dumma känslan av blaha...
Ju äldre jag blir, ju mindre julkänslor får jag. Tycker faktiskt det är trist måste jag erkänna...
Jag har aldrig förstått mej på människor som har flytt julen. Tagit med sig hela tjocka familjen och tex dragit till sol och bad, istället för julmat, klappar och mys runt granen. Men nu förstår jag dem. Skulle lätt kunna resa ifrån julen...
Nej nu ska jag inte sitta här och vara negativ.. Nu ska vi ju vara glada, så där lagomt stressade och positiva!;)
Nu ska jag iallafall ta min svettiga, feta och skitiga kropp. Skrubba den ren och sätta på mej något snyggt! Ikväll vankas det julbord nummer 2! Och ikväll har jag fått äran att följa med Jonas jobb och hans kolleger med respektive! Ska bli fantastiskt kul och gott med ännu ett julbord!
Förresten...
Kanske kan mina bortsprungna julkänslor bero på detta?! Imorse klockan 6:20 när jag satte mej i bilen och åkte till jobbet var det 8 grader varmt och spöregn... Inte konstigt att man blir less och saknar julkänslor.. Kunde ju för bövelen varit dagen innan midsommar om man inte visste bättre... *muttrar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!