onsdag 23 december 2015

23 december 2015

Det är dagen innan julafton... Klockan är strax 12:00 och jag har precis kommit hem från jobbet.. Sista dagen på jobbet, nu ska jag vara ledig i över en vecka! Så underbart skönt! De här behöver jag verkligen nu, ledighet!! LEDIGHET!!!!!
Avslutade dessutom dagen med ett superspännande möte!!!;-)
Jag tassade upp imorse och ser att Jonas öppnat fönstret inatt.. Förmodigen har det varit för varmt inatt... Men för en gångs skull fryser inte jag när jag sätter ut min trötta varma kropp ur det varma duntäcket...
Alltså det är den 23 december 2015 och vi sover med fönstret öppet i vårt sovrum och det är inte ens kallt... Det känns fel, galet fel. Helt ur tiden...
Tog kort på blommorna igår som stått kvar sedan i höstas.. De har överlevt. VÅRBLOMMORNA har överlevt!!! De blommar för fullt den 23 december 2015...
Jag vill faktiskt gråta. Detta är ju helt fel!! Sååå jävla fel!!
Ge mej snö och kyla, ge mej härliga vinterdagar.
Bort med värmen (ja i alla fall just nu, den kan komma igen framåt mars, april) och hit med lite kyla och snö!
Tänk att gå ut och hör hur det knorrar så där härligt under fötterna av den kalla snön... Möta morgonen och nysnö. Känna hur kylan tar tag om mina lungor och jag andas ut varm härlig rök ur min varma kropp..
Nu låter det bara PLASK, PLASK, PLASK och jag blir galet förbannad för ungarna har slitit ut varenda vinterkläder som de har och har dom inte slitit ut dom, så är dom så skitiga så de kan stå helt själv från topp till tå... NEJ inte deras fel! Men vädrets...
Hej dagen innan julafton 2015!

1 kommentar:

  1. Inte ens i Dalarna ör det snö, helt galet! Hoppas ni haft en härlig jul! God fortsättning!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!