söndag 20 december 2015

Klackarna i taket!!

 Vaknade upp på fredagsmorgonen med halsont och inte alls taggad för julbord på kvällen... Men faktum är faktiskt, att ju mindre taggad man är på fest, ju roligare brukar det bli;-)
Kvällen till ära såg jag ut så här! Älskar mina nya öronhängen från People!
Jonas som brukar vara den av oss 2 som är den som oftast sköter sig, gick al in kvällen till ära... Jo då, det brukar ju oftst vara så att det är jag som brukar ha en och annan för mycket innan för västen, men inte i fredags!
 Det här med att vara normala på kort? Ja varaför vara det när man inte behöver? Jag lovar, han var inte alls lika förbannad som han ser ut att vara...
 Alltså julmat! NEJ jag tröttnar aldrig på det! Åt inte en endaste köttbit, det här med fisk är ju bara såååå gott! Man blir lagomt mätt och go också!
 Julbord i Hestra! 80-tals show! Jo jag tackar ja! Alltså det är klart att man dras med av musiken, ju bättre musik, ju mer dricker man... Japp, så är i alla fall jag och min käre make skapta... *hehe* Jäklar i min låda vad vi snappsade och herreguuuud som vi skrattade!
 Ett allldeles underbart härligt gäng! Jonas kollegor och respektive, så kul att träffas! Alla lika galna!;-)
 Alltså precis lika suddigt som den här bilden blev... Ja det var nog precis så vi kände oss... Ha ha, jo det är sant. Jösses, det var flera av oss som körde al in den kvällen...
 Fina Cecilia och jag på dansgolvet! Dansade så jag har alldeles ont i benen även idag! Det är faktiskt galet kul att dansa, släppa loss och sjunga! Sjunga ja.. Jo det gjorde jag.. Det gör jag ofta.. Tror ju förstås att jag har världens bästa sångröst när jag druckit ett par glas vin....
Igår morse kunde jag inte prata, inte idag heller.. Är sååå hes. Delar av familjen tycker det är superskönt att slippa höra mitt prat. Förstår faktiskt inte alls hur de kan tycka det? ;-)
 Jonas som alltid är så pryd med sina kläder, hänger upp dem alltid så snyggt och prydligt, medans jag slänger mina som en snorkråka på golvet... Jo vi är lite olika där...
Han hade i alla fall hängt upp sina brallor, men han hade nog hoppat ur dem.. Jag skrattade i alla fall åt honom när jag kom in på toa där han satt och halvsov... *harkel*
Alltså jag älskar när det inte alltid är jag som ballar ur, utan att han gör det också! Så galet kul att pika hela dagen efter om hur han mådde! *fniss*
 För bra, NEj det gjorde herr Grunditz INTE... Jösses jag tyckte nästan synd om honom när jag drog iväg igår morse på hockeyträningen med Alfred och han kom uppstaplandes på toa och blödde näsblod...
Han hurrade inte direkt heller när vi skulle åka in och julhandla! Han somnade skönt i bilen och bad mej köra till Skövde eller nått så han kunde fortsätta sova i bilen... Ni vet, hjälte på natten hjäte på dagen! Är det inte så...
Det är slitigt att gå på julbord, i alla fall dagen efter! Ha ha!
Jag lovade honom att om han åt en sån här god svinflötig burgare så skulle han må så mycket bättre sen och vi skulle kunna shoppa alla våra julklappar! Och ja se på tusan! Han piggnade till och snart är vi klara med alla julklappar!
Sååå mysigt att gå och strosa i affärer, bara jag och Jonas!
Igårkväll blev det inte många knop. Tror jag somnade 21:00... Har gått och blivit en riktig kärring.. När jag dricke kan jag inte sova och på morgonen går det abolsut INTE att sova... Så ja någongång måste man ju sova och det gjorde jag inatt! Det blev 10 timmars sömn och idag mår jag åter som en prinsessa igen!;-)

6 kommentarer:

  1. Låter som och ser ut som att ni hade ett väldigt roligt julbord igår, och då kan det bli lite jobbigt dagen efter... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade vi verkligen!! Ha ha, ja de blir ju det;-)

      Kram K

      Radera
  2. Åh vad kul med julfest! Åh fan vad snygg du är!

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft en galet rolig kväll :-)
    Ha en mysig måndag!
    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!