tisdag 3 oktober 2017

Long time no see...

Jag är så katastrof dålig på att blogga nu... Jag är lite som en bantande människa som inte går ner något i vikt, som bara skyller ifrån sig på massa saker för att den bantande människan inte går ner i vikt... Ja ni fattar... Nä jag hinner inte blogga för att jag måste göra det.. Jag ska hinna göra det och det och pang så är det sen kväll och man stupar i säng.. Jag ska bli bättre! Jag vet att jag har lovat det nu si så där ett år. Det sägs att det tar typ 20 dagar för att bryta en vana eller är det 66 dagar? Alltså så lång tid att få en vana! Äsch skit sak samma.. Det tar iallafall typ bara ett par dagar för att bryta den i alla fall, det är ju en sak som är säker...
Vad har vi gjort de senaste dagarna då?
 Dagarna bara rusar fram som sagt. Redan oktober månad och med den månaden så har verkligen hösten kommit med stormsteg... Vad är detta? Hur ska vi kunna stå ut med dessa mörka och trista månader? Löven faller och det känns banne mej som att jag också gör det... Ju äldre jag blir, ju hemskare tycker jag hösten och vintern är... Vill bara gå i ide och ser inget positivt med den årstiden... Men ut på kvällarna har vi kommit på pw jag och min käre make! Frisk luft i lungorna, då sover man bättre!
 Alfred har sytt ännu en tröja inne hos grannen! Han har fått min symaskin! Ja den stod ju bara där och samlade damm! Gissa om jag har en lycklig 9-åring?! JA! Nu håller han på att spara till en overlockmaskin! Alltså på riktigt, ungen har både klippt ut mönster, tyg och sytt denna tröja helt själv! Wow vilket tålamod! Han är grym!
 Hösten.. Ja då måste man ju få mysa till det med ett glas rött mitt i veckan! Det är sedan gammalt;-)
 När hösten kommer så får man också dra upp morötter när man känner för det! Det har jag lovat kidsen som tar med sig till skolan och knaprar på! Ha ha, häromdagen hade Douglas lagt upp denna på sin snap... Rolig morot! Och japp, de har växt sig stora och frodiga och smakar himmelskt!
 Fullkomligt älskar fredagar! Ja förutom att både Alfred och Douglas kommer att ha fredagsträningar och vissa fredagar kommer Douglas att komma hem sent... Jag beklagar mej, ja det gör jag... Älskar ju att ha familjen runt mej och speciellt på helgerna.. Men men, bara att börja vänja sig antar jag..
Min pappa kom i fredags och stannade hela helgen och jag hade kokat boeuf bourgogne i si så där 3 timmar! Mums!
 Så kom fina tant Sara förbi på en snabbdejt! Hon fick också lite käk och vi satt och pratade och drack vin! Supermysigt! De andra tråkmånsarna gick och la sig, så det var bara vi som satt uppe och tjattrade i munnen på varandra, vilket vi är grymt duktiga på!;-)
 Lördagen spenderades till större delen av dagen i ishallen.. Första matchen klockan 8:00 och sista 19:30... Douglas hade cup hela dagen! De spelade grymt bra, men hade en jädrans otur och förlorade i alla matcherna med bara ett mål!
 Efter en dag i ishallen blir man både trött, mör och hungrig! Så när alla var samlade runt 21- tiden hade jag dukat upp detta göttiga till oss!
 Äntligen en dag som vi alla i familjen kunde äta frukost tillsammans! Jag älskar när vi alla sitter och äter länge på helgerna! Men som sagt, det blir tyvärr inte så ofta nu på hösten och vintern pga av hockeyn...
 Morfar klippte Douglas och Fabian! Alltså på riktigt... Fabian har banne mej känsel i sitt hår... Han grät sig igenom klippningen och det gjorde såååå ont... Ha ha, skitunge! Men fin blev han och hans hår är tjockt som en hästman och han såg ut som en rysk liten pojke från 80-talet innan saxen sattes i håret!;-)
 På eftermiddagen bestämde vi oss för att dra in till Jönköping! Lite shopping av skor och brallor behövdes till grabbarna och vi behövde även in på ikea en sväng! Man behöver alltid ha något där, förstår inte det;-)
Alltså Jonas musiksmak... Stackars våra öron.. Är det inte religiösa sånger som spelas, så är det dansband eller hårdrock... Ja jösses... Ni som följer mej på snap (appelblomman)  brukar ju få höra när han spelar sina låtar, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta? Har ju pratat om att bila ner till Spanien i sommar.. Innan vi är där har vi nog både gud, jesus och den heliga Maria inom oss! Ha ha;-)
 En tråkig söndag kan man göra till en bra söndag! Så vi stannade och käkade kvällsmat! Så gött!
 På vägen hem i mörkret tassade vi in på kyrkogården och besökte barnens farfar... 14 år sedan i söndags som han lämnade detta jordeliv.. Mååånga år för tidigt och jag är så jädrans ledsen att han inte hann träffa våra grabbar... Tänk va bortskämda de hade blivit av honom...;-)
 Lite nya stolsöverdrag till köksstolarna och annat småpill, som den här glaskåpan! Älskar att så mycket guld återigen är modernt! Gillar det!
Igår måndag.. Hann knappt hem förens det var handling, snabb matlagning och iväg på aktiviteter för killarna... Idag läsa läxor och laga mat samtidigt.. De ser ofta ut så hos oss multitasking när den är som bäst!;-)
Nu är det lugn och ro, jag har inga måsten och ingen av barnen har aktiviteter! En skön tisdag kort och gott!
Jag lyssnar mycket på poddar på jobbet... Alla möjliga sorter... Idag handlade det om lycka! Vad betyder egentligen lycka för dej var frågan? Den frågan ställer jag mej också ofta?! Många svar är så självklara.. Lyckan är ju så klart att alla runt om mej är friska, att vi har mat på bordet, att vi har tak över huvudet, att vi orkar gå upp varje dag och där kan jag fortsätta hur långt som helt... Men att våga reflektera över lycka och att våga ta imot den! Ja nä nu blev jag djup och jag bara svamlar iväg.. Men den tanken har jag i huvudet ikväll... Även döden... Att man ska tänka ofta på den för att inte vara rädd för den... Jobbiga tankar som man helst vill blunda för, men som kanske kan hjälpa om man försöker vända på den... Ja ni ser, nu svamlar jag iväg helt...
Long time no see.. Men nu ska jag bli bättre på att blogga... Känner ju själv att jag har massor som jag behöver få ur mej;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!