tisdag 26 september 2017

9 dagar...

 Jag ska erkänna en sak ikväll... En sak som de flesta säkert skulle få hela håret att klia sönder sig på...
Men jag har inte tvättat mitt hår på 9 dagar! Japp det är sant! Jag tvättade mitt hår förra söndagskvällen och det har inte ens fått en endaste liten vattendroppe på sig sedan dess!
Varför? Därför att jag har märkt att mitt hår mår såååå mycket bättre av att inte hålla på att tvättas... Det var ett rent helvete rent ut sagt att komma dit jag är nu.. Ni vet, efter bara 2 dagar var det så fett så att det såg ut som om jag hade smetat en hel håret i en smörask.. Men succesivt har jag vant mej av vid tvättningen och nu är det 9 hela dagar sedan och mitt hår mår så bra! Så länge tror jag faktiskt inte jag har "orkat" hålla ut förr! Men någongång måste vara den första!;-)
Så klart tackar jag gud eller ja de som gör torrspray för, ja för utan torrspray hade jag inte klarat mej så länge som jag har gjort!
Håret är som bäst efter si så där 5-6 dagar! Då kan man forma det precis som man vill och sätta upp de bästa frisyrerna!
Men okej! Jag måste erkänna att det nu börjar klia lite i hårbotten så idag ska de få sig en rejäl tvätt och en härlig inpackning!
 Mitt hår växer som ogräs och det är jag tacksam för! Synd bara att kroppshåret växer precis lika snabbt.. Skulle jag bli bosatt på en öde ö så hade jag förmodligen kunnat göra en fläta av mufflans hår och de under armarna.. Ett riktigt hårmonster är jag! Så tyvärr skulle jag ju aldrig kunna vara med och medverka i typ Robinson eller farmen... Tänk er ett liv utan rakhyvel.. Fy fan, värsta mardrömmen ju;-)
Men JA det är slitet nu mitt kära hår.. Jäkligt slitet... Minns knappt när jag klippte mej sist? Kanske innan jul?
Men vet ni vad? Jag har bokat tid hos frisören och ska dit den 8 november och då ska jag förhoppningsvis få en ny frissa och ny färg? Ja eller i alla fall ska det kanske växa fram en succesivt! Jag vågar inte klippa mej jättemycket, trots att det växer som ogräs.. Men är sugen på en kortare frissa och eventuellt ljusare! Ja ja jag veeet! Det är bara hår och det växer ut.. Men ändå.. Håret gör liksom väldigt mycket ens personlighet, i alla fall på mej!;-)
 JA, för fy för den lea alltså.. Jag börjar få rejält med gråa strån nu.. Jag har sååå sjukt svårt att acceptera det.. Jag vägrar grått hår och är man mörkare i håret så syns naturligvis dessa jädrans gråa stråna och de blir bara mer och mer för varje vecka... Jag vet inte vem det beror på? Inte mej själv i alla fall. Säkert på familjens tjat! He he;-)
Nä nu ska jag hoppa in i duschen och tvätta mitt hår! Imorgon kommer det vara nytvättat och alla små strån kommer stå ut som små penisar på mitt huvud.. Gillar inte alls när håret är nytvättat, förutom doften då;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!