onsdag 6 september 2017

Cykelfest 2017!

Men hallå ekkorhjulet... Det var som jag skrev för ett par veckor sedan när skolor och jobb började igen, man slängs bokstavligt talat in i de där förbenade ekorrhjulet och tiden bara rusar....
Kär god gud, jag skulle ha bloggat i söndags, sen i måndags och nu är det helt plötsligt onsdag.. Ni vet, jobb, matlagning, handling, föräldramöten och annat.. Så när man äntligen sätter sig på röven efter si så där 14 timmar på språng, då orkar man inte tänka klart och sätta sig och redigera bilder och skriva text!
Men nu så, nu kommer här ett inlägg om cykelfesten 2017!
 Jag hade nya kläder på mej! Älska på de där långa kapp/jackorna! Linnet, så sjukt snyggt från People!
Klockan 15 samlades alla deltagare hemma hos ett av värdparen och där dracks det bål och pratades i munnen på varandra! En superhärlig start! Här står jag med fina Charlotte! Vi som dessutom är snapchatvänner och har är uppe i si så där 213 dagar på raken nu!;-)
 Så fick vi öppna kuvert nummer ett, se vart vi skulle cykla på förrätt!
 Vi hamnade hemma hos Jennie och Kennet, tillsammans med Charita och Niclas! Sååå himla trevligt och en gudomligt god förrätt!
  Sedan trampade vi hemåt! Middag klockan 18 och det är lika spännande varje gång och se vem som knackar på dörren! Dukningen såg ut så här och vi bjussade på gulaschsoppa!! Är det höst så är det!;-)
 Det kom 4 stycken som vi inte kände och några har jag inte ens sett, trots at vi bor i samma by! Det är de som är så himla skoj, att träffa människor som man inte ens vet vem är! Vi hade suuupertrevligt och delade en massa skratt och olika samtalsämnena!
 Klockan 20:00 var det dags att cykla vidare på efterätt! Och vi blev serverade denna ljuvliga cheesecaken!!
 Vi hamnade hemma hos Halla och Måns och där tillsammans med min förre detta svägerska Annelie och hennes Jonas! Sååå trevligt hade vi! Lååånga samtal och myyycket skratt!
 Att när man har så där trevligt och det står på brevet som vi öppnade att vi skulle ta cyklarna ner till Järnvägshotellet! Det är svårt att slita sig, men framåt 23 tiden drog vi ner och träffade alla andra!!
 Att träffa alla härliga och galna människor! Dansa, dricka lite till, sjunga, skratta, prata och PUTA med munnarna! Så galet kul!
Kasta ihop massor av människor som annars inte umgås! Det är verkligen sååå himla trevligt! Att lära känna nya människor, jag älskar det! Älskar att bo i en liten by så man kan göra såna här roligheter!
Jo faktiskt! Lite bubbel i kroppen och det går så mycket enklare att prata och lära känna nya människor! Ja jag vet, det låter inte klokt! Men så är det! Jo jo, nä nä! Alltså jag har ju inga problem med att prata och umgås även om jag är spiknykter.. Men ändå!,-)
 Alltså denna donnan! Wow! Vi har lärt känna varandra genom typ bloggen och en gemensam kompis! Hon är så himla härlig och hon skulle kunnat vara min storasyster! Samma skrot och korn!
Så sjung vi.. Några tjejer och jag i mikrofonen tillsammans med bandet!! Han har öppnat pärleporten! Japp, Jonas blev så glad så! Den var tillägnad honom!;-) Ha ha!
 Ha ha, alltså ju längre natten skred, ju suddigare blev visst bilderna! Så kan det bli ibland! Men galet kul hade vi!!!
 När vi skulle cykla hem, upp för dessa förbaskade bakar var jag tydligen inte så nykter enligt min man... Nä, de verkar han inte heller vara om man kollar på bilderna;-) Jag har massor av blåmärken på låret.. Jag råkade visst häckta fast hans cykel i min och så föll vi rakt ner i asfalten! Sånt som händer men mitt huvud va i alla fall skyddat! Jag hade hjälm på mej! Jag va nog den enda av alla som hade det och var en av de yngast som var med! Alltså är jag klokas som väljer att skydda min fina hjärna, right!;-)
Tack alla som gjorde denna eftermiddag och natt skitkul! Nu längtar jag efter nästa års cykelfest!
Söndagsmorgonen vaknades naturligtvis tidigt.. En skön PW med min man, lite fix hemma och så överraskade vi grabbarna....
 Vi åkte på bio med dem! Och med sällskap av kussarna!
Ha ha alltså.. Fy fasen va vi skrattade när vi kom på att där satt vi 4 stycken vuxna, utan några barn för de satt mycket längre bort än oss.. Satt där och tittade på Bilar 3... Jonas han somnade väl typ 2 minuter in i filmen och sov stora delar av dem.. Men japp, barnen var helnöjda!;-)
Min kära bror funderar starkt på att skaffa ett par såna här glajjor! Ha ha, ja shit va vi skrattade!
Så käkade vi kvällsmat och for hem och sov! Vilken härlig söndag det blev! Små eftermiddags utflykter som gör kidsen helnöjda! Då känns det bra i hjärtat!