måndag 13 februari 2017

Kalasfylld lördag!

 I lördags kväll var vi hemma hos den här gamlingen och firade hans 40-års dag! Jag var dock inte lika onykter som jag var på min mammas 40-års kalas;-) Usch ja, nu lät jag hemsk och ni tror väl att jag är full varje helg. Men se det är hon inte, trots att det kan låta så;-)
Och då när min mamma fyllde 40, va jag typ 17 så...
Ja ja, nog snackat om det;-) Men, jo jag har väl ändå väääldigt svårt att förstå att min egen bror är så gammal som 40 och att min man snart är där... Ja gud ja...
 Som sagt, snart fyller han 40 min käre man!;-)
En liten inblick  på vad jag hade på mej.. Hade köpt en supersnygg skjort/tunika i grönt och ett par skinbrallor. Men så glömde jag helt bort att ta en outfits.. Så kan det bli ibland;-)
 Alltså dom här 2! De är sååå lika varandra! Nä, kanske inte just på dessa bilder. Men i kroppen är de en kopia! Kompakta och straka! Och de är superlika på kort när Nicke är liten! Tur att de är lika varandra, eftersom att jag och Nicke inte har något som är likt varandra, ja förutom humöret då;-)
 Ha ha... Det sägs att vi "ungdomar" är värst med telefonerna.. Ha, skulle inte tro det va?;-)
 Där sitter han och njuter för fullt när han är i centrum och vi sjunger ör honom! (JA, han satte på sig shorts för han tyckte det var så varmt och jag hade raggsocker på mej för jag frös så mycket...;-)) Som sagt, vi är inte ett dugg lika någonstans förutom humöret då... Han avskyr att stå i centrum, jag älskar det;-) (Om ni har instagram kan ni kolla på en video som jag la upp igår från min mammas och pappas bröllop 1989... Älskade redan då att låtsas sjunga md en mick i hansen och stå i centrum, appelblomman heter jag där;-))
 Efter en supersmarrig smörgåstårta, massor av vin var det dags för tårtan! Johanna min svägerska är en pärla i köket och den här glasstårtan var såååå in i bomben god! Måste få receptet så jag kan dela med mej!
 Med ett par öl och whiskey innanför t-shirten så kan man också bli en linslus precis som lillasyter!
Efter första kortet sa han: -Men varför gapar vi för? Tja, inte vet jag? Ha ha, så då fortsatte vi knäppa några fulkort! Min bror och jag!;-)
 Alla ser så lugna och beskedliga ut... De var de inte.. Ljudnivån där inne var HÖÖÖG och så lite musik på det och alla sjöng högt! Sååå kul!
 Fina mamma och fina Johanna!!
 Ha ha, alltså de här ögonblicket alltså! Fabian satt nääära nära Nicke. Så ser vi hur hans lilla hand smyger upp och så sitter han och drar i Nickes lilla pipskägg och är i en annan värld! Har man en pappa som har typ skägg som en 12-åring! Ja, så kan man bli impad av andra män som har lite skäggväxt! Ja, även om Nickes inte är så särskit stor så var det ändå så fascinerande för en snart 7-åring att sitta och pilla på!
 Sedan gick han vidare till Tommy för att känna på hans skägg! Ha ha, ja barn är roliga! Ärlig och roliga!;-)
Herrreguuud va Douglas växer... Ja som ogräs.. Nu har han växt om mormor! För ett par månader sedan fattades det ett par centimeter för att de skulle vara lika långa och nu helt plötsligt har han växt om henne...
Tack för en toppenkväll! Jo då, lite ont i håret hade jag igår när jag vaknade.. Men det är smällar man får ta när man är på 40-års kalas!;-) Jag tror jag hade sovit lite konstigt på kudden bara, därför hade jag ont i håret;-)
Tuuusen tack för en supertrevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!