tisdag 7 februari 2017

Den där någon?!

Vet ni hur trött jag är på den där någon? För vem fan är hen? Är det någon som vet vem någon är?
Hen är i alla fall väääääldigt lätt att skylla på det har jag ju i alla fall märkt...
På riktigt, jag hatar någon. Ja det är sant. För den där någon dyker upp överallt och ingenstans och ingen vet vem den där någon är? Hen bara finns där när man inte vet vem man ska skylla på...
Borde man inte kunna göra sig av med någon på något bra sett? Någon finns bland oss ofta har jag märkt. Hemma, på jobbet, i affären, bland skvallret, på bussen, i skolan. Ja överallt finns någon med. Så fort man inte vet vem man ska skylla på, ja tro fan att "någon" har gjort det och så skyllerr man på någon... Varför? Varför kan man inte erkänna direkt att japp det var jag som råkade slå sönder den där vasen, det var jag som råkade beställa fel varor, det var jag som bar mej jädrit klumpigt åt när jag skulle göra den där saken och så blev det fel. Fegt kallar jag det när man inte kan erkänna sina fel och brister utan skyller det på den där någon...
Herregud, vi är inte mer än människor, alla kan vi väl fela någon gång! Alla är inte perfekta, nej för det är inte någon av oss det vet vi ju... Varför skylla ifrån sig? Jag köper inte det! Ta på dej ansvaret om du vet att du har gjort det. Jag lovar att det kommer bli tusen gånger bättre än att den där någon har gjort det...
Alltså jag är riktigt irriterad på den där någon, jag är det!
Hen härjar för fullt här hemma med, trots att det oftast bara kan vara någon av oss 5 som har gjort den där dumma saken eller ätit upp den där sista kakan, men det är ändå någon som gjort det.
Jag försöker få ur min familj den där någon. Men någon är en dryg jäkel. En envis jäkel som liksom kryper in i folk och fä och etsar sig hårt fast och vägrar släppa taget...
Hur jag ska få bort den där någon? Ja det är inte lätt det kan jag lova.
Faktiskt så är nog ändå de vuxna värst på att skylla på någon. Den där stackars någon hen får jämt skulden för allt. Det är lite sorgligt måste jag erkänna... Herregud, vuxna människor som skyller på någon, är det inte tragiskt så säg?
Nä, nu skärper vi till oss! Från och med nu så försöker vi ignorera den där någon och erkänner våra fel och brister som vi själva gör! Deal? Bra!;-)
Någon kan packa sin väska, sitt bohag och gräva ner sig. Vi vill inte ha hen hos oss, hen bara förstör för det mesta! Men visst, jo det är jättebra att man kan skyller på någon när man inte vet? Men är man 3 personer och någon av de 3 personerna har gjort felet. Ja då är det ju NÅGON av oss 3 och inte han eller hon som precis gick utanför på gatan som vi aldrig förr sett!
Den där någon, hen vill vi inte ha någonstans. Inte på jobbet, inte hemma, inte i skolan, inte hos läkaren, inte festen, ingenstans vill vi ha någon!
Vem är någon? Någon som vet vem någon är egentligen? Den där någon är oftast den som först skyller ifrån sig och som skyller på den där någon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!