lördag 24 augusti 2013

Skorna!

Tycker att skorna under klänningen kan vara en ganska så rolig detalj, fast att dom kanske inte syns så mycket! Älskar skor i alla dess former och så klart måste jag då oxå lägga lite krut på dem!
Jag har köpt 3(!!) par innan jag till slut bestämde mej över dessa som jag hittade förra helgen! Dessutom på REA!;-)
Dom andra två som jag köpt var alldeles för obekväma och höga och dom andra var kanske snäppet för "vardagliga"
När jag kom in i skoaffären så bara föll mina ögon på dessa direkt! När jag fick dem på fötterna så satt dom som gjutna och jag slog till!
Hög kommer jag att bli det är det inga tvivel på. Lika lång som Jonas och han är 185 cm! 13 cm är klacken längst bak, men sååå stabila! En lång brud som definitivt kommer att nå upp till sin make när kyssen skall ges!
Precis i min smak och jag blir inte så där docksöt, utan lite mer tuff, precis som jag vill vara! Så där lagomt av allt!
I onsdags var jag hos världens bästa Linneá som oxå är sömmerska! Sy in, sy ut, sy upp, sy ner? Nej, bara en liten söm längst ner i kanten, annars sitter den som en smäck! Dock en liiiten gnutta tajt över själva revbenen, men å andra sidan måste den oxå sitta lite tajtare där för att den ska sitta bra över brösten!;-)
Klänningen som var och kändes som om den var flera meter för lång, innan sko köpet. Hänger precis där den ska nu!
En vecka kvar idag! EN VECKA!!!
Och jag vet, det är mycket tjat om bröllopet nu. Men kanske inte konstigt att det blir det! Ni får stå ut!!
Något nytt, något blått, något gammalt och något lånat sägs det att man ska bäras va? Oj va kass jag är på sånt... Något blått, något lånat, något nytt är fixat! Men något gammalt får jag nog kruxa på lite till!

3 kommentarer:

  1. Snygga! Glöm inte att andas under kommande vecka.;)

    SvaraRadera
  2. Åh en vecka!!! Jag är avis, vill oxå!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är jättespännande att följa ert bröllop, och ser absolut fram emot att få se bilderna från självaste bröllopet också sen *pirr*
    Något gammalt... nåt smycke kanske??
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!