onsdag 14 augusti 2013

Nä jag vet inte...

På menyn ikväll stod: Lammfärs med pasta, soltorkade tomater och ruccola! Jag lagade och vågade inte ens provsmaka under själva lagandet...
Tyckte redan i stekpannan höra hur det bräkte...
Jag tog en tugga och det vände sig i magen.. Nä det var inte gott, tyckte så synd om de stackars lammet... Jag åt lite men nä jag vet inte.. Inte min smak...
Jag tittade på killarna när dom tog sin första tugga. Äta eller inte ätas? -Åh mamma, detta var sååå gott!! 3 portioner var fick dom ner!
Så jo visst var det kanske gott, men inte för mej..
Är inne i en extremt jobbig period när det handlar om kött.. Jag äcklas av det och för varje tugga jag tar så bara bräker, råmar och nöffar det...
Fråga mej inte varför jag kommer in i såna här perioder? Men jag gör det bara...
Under hela min uppväxt har jag varit vegetarian och började typ äta kött i vuxen ålder! Mjölk slutade jag dricka när jag var kring 4 och fick reda på att det kom från kossorna.. Även idag kan jag inte ens dricka ett glas mjölk bara så där...
Kanske skulle jag bli helt vegetarian? Jag tänker på alla stackars djur som får plågas,bara för att vi ska äta...
Alla snuskiga slakterier. Behandlingen av djuren och allt annat... Nä jag vet inte jag...
Som sagt tummen upp för kvällsmaten!! Hurra säger jag! Ja för jag tycker att det klagas mer på maten här hemma, mer än någonsin.. Säger en att det är äckligt, ja då tycker helt plötsligt dom andra två det oxå och så äter ingen.. *suck*
Något som därimot är gott och som jag just nu sitter och smaskar i mej av, är mixad kesella, fryst mango, vanlijpulver och en liten skvätt grädde! De la sig gott ovanpå det bräkande lammet i min mage!;-)
Nä tackar vet jag fisk och skaldjur!
Vad är ni, fisk/skaldjurs älskare eller köttälskare eller kanske vegetarian eller vegan?

8 kommentarer:

  1. Bara jävligt kräsen.......!!!!

    SvaraRadera
  2. Du kanske ska testa med närproducerat kött, djur som du vet haft det bra och som slaktats på humant sätt. Jag har också svårt för "massproducerat" kött men kött från mamma och pappas bondgård har jag inga som helst problem med, dom djuren vet jag har haft det bra och vet också hur dom slaktas. Mjölk dricker jag rätt mycket av men föredrar mjölken från mamma och pappas gård, älskar den ljumna mjölk direkt från mjölktanken :D

    SvaraRadera
  3. Och förrestenn, även om jag kommenterar fel inlägg nu så måste jag bara säga en sak.
    Jag hade aldrig finnar i min ungdom, men runt 25 började dom ploppa upp som små svampar....
    Sen dess har jag haft riktig problemhy - som jag heller inte kunnat låta bli - och nu är jag så trött på att periodvis se ut som en prickig korv!!!!
    Ledsamt när man är över 40.... Och visst, som du skriver så kanske det är ytligt, men om man är prickig, sårig och bubblig i ansiktet så trivs man inte med sig själv.... :(
    Har provat massor, även fått salva utskriven från läkare. Hjälper till viss del men aldrig fullt ut.

    Hoppas dom försvinner snögging! Oavsett så kommer hela du glänsa på stora dan, så finnarna har inte en chans att överglänsa dig då ;))))))))

    Puss o kram U

    SvaraRadera
  4. Jag är en köttälskare.
    Lamm gillar alla i familjen utom jag.

    SvaraRadera
  5. Är precis som du, äter väldigt lite kött, skulle kunna vara vegetarian egentligen. /Ma

    SvaraRadera
  6. Älskar kött, mannen äger ju en chark. Vi vet varifrån djuren kommer, de behandlas bra, vi vet vilka slakterier, där behandlar man djuren bra osv. Du vet väl att du kan fråga din kötthandlare varifrån djuret kommer och slaktas för att du som kund har rätt att åka dit och kolla att det behandlas enl rätta normer? Men som "vanlig" kund gör man oftast inte det ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så länge man är ordentligt påläst och ser till att få i sig (och ev. barnen) alla viktiga delar i kosten så kan man ju äta vegetariskt hela familjen. I alla fall några dagar i veckan? :-)

    Finns ju mycket god vegetarisk mat också!
    Kram M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!