tisdag 13 augusti 2013

Förvirrade...

Mmm, ja bara lite lätt...
Alltså jag har ju glömt att visa er våra inbjudningskort som vi delade ut till våra gäster!
Superfina och väldigt enkla, precis som vi är! (Ha ha, de där lär ju dumt.. Ja att vi är superfina. Men jag menar att vi, jag och Jonas är två mycket lätta och enkla människor!)
En sen kväll i februari satt vi och skulle beställa dessa på nätet... Vi skrev, fixade, räknade gästerna och paren och sen var allt klart!
Men hur många skulle vi egentligen behöva? Hmm, tja ett 70 tal, men äsch ta du 80 stycken så har vi så att det räcker ifall att vi råkar spilla på några säger Jonas! Jo han vet hur det lätt kan hända en "olycka" här hemma...
Sagt och gjort, jag klickade i min beställning och bara efter några dagar kom dom på posten!
När jag packade upp dem slog det mej att vi måste ha varit väldigt förvirrade den där kvällen.. Hur hade vi tänkt? Dom flesta gästerna som vi bjudit är ju faktiskt par... Så vi har si så där 40 inbjudningskort kvar... Hur tänkte vi?? *fniss*
Idag ringde jag och skulle fixa med bordsdukningen. Vi blir 63 gäster och jag skulle beställa en sak från en affär som man delar på så att  den saken liksom blir två.... (Nej jag avslöjar inte mer...;-))
Men iallafall drog jag till och sa att jag behövde 70 stycken såna. Ja några extra kan ju vara bra att ha tänkte jag ifall att dom inte är så fina eller ser konstiga ut! Men när jag lagt på telefonen så slog det mej återigen, herreguuud vi blir väl inte 120 gäster utan 63...
Hej förrvirrade människor liksom... Undra hur bra vi är på matte? *asg*
Jag vågar knappt tänka efter vad vi glömt bort inför the BIG day... Förmodligen massor... Men tja, såna är vi!;-)
Idag fick vi äntligen ett brev från skattemyndigheten med hindersprövningen i! Eftersom att det första brevet från dem måste ha kommit bort på posten som vi skickade in i maj månad. Kom äntligen svaret idag. Vi gick igenom deras godkännande och nu är det bara för oss att gifta oss! Hurra!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina kort! =) Och det börjar närma sig för er nu!! =)
    Kraamis

    SvaraRadera
  2. Fina kort! med lite komisk twist ...i mina ögon ;) ni tar med fredskallan från start ( kanske i förebyggande syfte? ;) ) nu när ni ska gå in idet som ibland kallas "det 30-åriga kriget" :-D jag tyckte det va döcoolt!

    SvaraRadera
  3. Fina kort! Ofta är det enkla = det fina, tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!