fredag 9 augusti 2013

NEJ!! Det var inte bättre förr...

Jag var lite uttråkad tidigare ikväll och gick ut till förrådet för att kolla lite gamla foton! Guuud va jag älskar att att kolla på kort!
Jag var oxå grymt sugen på att sticka ner handen i deras godispåse. Men jag ångrade mej jävligt snabbt när jag blickade bakåt i tiden.. Fy sjutton som jag såg ut, rund som en köttbulle... (Genom åren 1999-2013 har jag nog pendlat si så där 30 kilo plus och 30 kilo minus under årens lopp. Upp och ner som en jäkla jojo... Inte konstigt att min mage är som en dallrig fläskfilé och brösten som två ursugna pungkulor...;-))
Jag tänkte bjuda er på ett litet eller kanske STOORT fredags skratt...
Jag har provat många frisyrer och färger genom åren och den ena har fan varit värre än den andra... Jag har varit smal, tjock, liten, och stor...
Det sägs att det var bättre förr.. Men NEJ, jag håller inte helt med där.. *asg*
Alltså att växa upp på -80 talet.. Jag vet inte riktigt ja.. Frisyrerna alltså!! Och kläderna!!! Hur tänkte ni mamma och pappa när ni klippte mej som en pojke? ;-)
Träskor, tubsockor, hemmastickad tröja och mysbyxor! Guuud, jag dööör en smula...
 Där i mitten av -90 talet hade jag en liten uppsving i både stil, snygg frisyr (eller ja frisyr och frisyr... Det var långt...) Polo med skjorta över var da shit med vita jeans, ja iallafall i metropolen Malung! Och så skulle det så klart vara peak performance... Och ett STORT brett hårband mitt över pannan som var fullkladdad med brunkräm.. *harkel*
 I slutet på -99 blev det permanent... Nja, jo det var väl fint då..  Och så skulle man ha en sån där grej som det såg ut som om man hade massor av hårnålar instoppade vid luggen!
Detta foto är taget midsommar -oo och jag hade då något fel på ögat.. Ljuskänslig och det rann tårar hela tiden.. (var hos ögonläkaren som inte riktigt kunde hitta felet, men efter många turer hit och dit trodde hon att det var början på reumatism. Jo för tydligen kan det börja just i ögonen?! Men nej, hon var nog helt ute och cyklade..)
 I slutet av -00 åkte håret av... Mmm, nu kan ni sluta skratta...;-) Fy fan alltså... NEJ! Det var inte bättre förr;-)
Alfred fick syn på kortet och sa: -Men mamma! Vad konstig du ser ut... Men Hanna hon är lik sig! *fniss* Då vet du min vän hur du ser ut idag... *hi*hi*
Svart och kort! Jo då så hemskt var det kanske inte... Dessutom MÖRKBRUNA linser... Kanske borde jag köpa bruna linser inför bröllopet?;-)
En aning rundare i ansiktet då....
Inga digitalkameror fanns och de kort som togs, det togs oxå. Då kunde man inte ta 25 bilder för att välja ut ETT bra kort...
Kvällens bästa kommentar från Alfred var ändå: -Men alltså alla kort har ju färg på sig, dom är ju inte svart/vita? Lilla älskade unge, nu är det inte så att jag är 100 år gammal, utan bara 33... *fnissar högt för mej själv*
Och det här HEMSKA koret har ni ju sett förr, men ni måste ju få skratta lite mer så det bjuder jag på... Ärligt, det var fan inte bättre förr...;-)
Så nu kan ni sluta skratt...
Öh, jag ångrar nog nu att jag skrev häromdagen att jag skulle klippa av mej mitt hår...
Och godiset det står fortfarande orört...
Tror jag ska fortsätta tillbringa min fredagskväll i förrådet bland gamla kort, minnen, dagböcker och gamla brev! Japp jag är en samlare, så klart har jag alla mina 10 dagböcker kvar! Och JA det är pinsamt att läsa, men ack såå roligt!

5 kommentarer:

  1. alltså, sista fotot. jag dör lite varje gång jag ser det!!! sååå fint! :) och foto med polo, skjorta och hårband, det kunde varit jag! hade EXAKT samma kläder och exakt samma vita hårband! samma frisyr, samma färg och lika fint smink. :) hahhaha åååå minnen.....

    SvaraRadera
  2. Underbart! Tack för dagens glädje ;-) Men du har så fint ansikte, det är modet både i kläder och frisyrer som får en att minnas tillbaka och garva (och kanske skämmas en smula..)
    På första fotot ser man absolut vem lilleman är lik <3
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var ju så här att du bestämde själv vilka kläder du skulle ha på dig från det du var ca 2 år. Hade jag fått bestämma hade du sett annorlunda ut, men det är historia nu;-))) Vet vem Fabian är lik nu;-))
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  4. Du är så himla underbar! Tack för att du bjuder på dig själv!

    Såg dog på badstranden häromdagen, jisses vad snygg du är i verkligheten!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Peakpolon, skjortan, vita jeansen - jäklar va hett = nostalgi!!!! Kram Maria http://lillymiablogg.se

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!