fredag 4 december 2009

Vecka 27!

Oj, nu börjar veckorna helt plötsligt rulla på igen... Skönt!!
Jag mår verkligen superbra just nu förutom några små sammandragningar som kommer och går lite smygandes.... Ryggen har oxå börjat att kännas nu. Mest i ryggslutet, där en brännande känsla vill sätta sig. Men det är väl kanske inte är så konstigt med tanke på att jag gått och burit runt på Alfred hela veckan plus att jag börjar bli ganska fram tung nu;-)

Pyret lever runt därinne och får ofta på ett par rejäla sparkar som kan göra riktigt ont. Den sparakar ofta neråt så ibland kan jag få en känsla av att en fot eller arm är på väg ut ur hålet;-)

Det värsta är att folk redan har börjat säga: Å guud va stor du är eller nu måste det väl ändå vara dax snart. Jag håller på att skämmas ögonen ur mej varje gång jag säger att jag inte har bf förrens den 11 mars... Men varför ska jag egentligen bry mej så mycket. Det har ju varit likadant alla graviditeterna.. Och vem är det som är normal gravid???

O som sagt magen den växer på i alldeles för fort takt. Jag vet inte hur detta kommer att sluta;-)

Nu är jag under 100 dagars gränsen. Har bara 97 dagar kvar till bf. De ni, sedan är jag en 3 barns mamma;-)!!!

Hmm, jag fick moderskaps intyget på posten denna veckan. Men vad ska jag göra med detta? Jag har ju bara varit gravid 2 gånger innan. Men har helt glömt bort vad jag ska göra med det papperet. Så om någon vet så får ni gärna berätta det för mej!

Att det ska vara så svårt med namn denna gången. Tycker inte att det borde vara det men så är fallet. Jag tänker och tänker men hittar liksom inget passande. Hur svårt kan det vara??

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont. Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.

3 kommentarer:

  1. Moderskapsintyget ska skickas till Försäkringskassan =) Det måste de ha innan de kan betala ut någon föräldrapenning, havandeskapspenning eller ev. sjukpenning p g a graviditeten. Men jag håller med dig - det är inte lätt att hålla reda på alla papper hir och dit! Jag tycker att din mage är fin=)
    Kram/E

    SvaraRadera
  2. Varför inte ge barnet morfars namn? Gustav/Gustaf skulle väl passa fint ihop med Douglas och Alfred.
    Och till en liten tös så passar det väl fint med Signe, Elvira eller kanske Lina.

    Ha en skön helg :)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Gustav har vi en kusin som redan heter. Men det är mycket fint!! Bra Lena att du kommer med förslag!!!

    Bra Elin då vet jag. När det är verkligen inte lätt att komma ihåg o veta vart alla papper ska skickas. O värre är det när man är gravid då är det nästan så att man har gröt i hjärnan;-)
    Trevlig hel på er!!
    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!