onsdag 2 december 2009

Sjukling...

På vinterns finaste dag så lyckades Alfred vakna med feber. Han har sovit lugnt inatt, men när han vaknade imorse var han het som en glödlampa och var inte alls på humör. Tog febern och den visade 38,5.
Han bara ligger och sover och när han inte gör det så ska han bara sitta hos mej. Inte alls likt Alfred. Även om han brukar ha feber så kan han ändå inte vara stilla, men inte denna gången. Dessutom har han bara feber, ingen förkylning alls. Men han säger aj,aj och tar sig mot sina små handleder. Jag är så glad att han fått sitt vaccin annars hade jag nog trott att det varit svinis som kommit på besök......

Själv är jag oxå helt förslöad och har sovit med honom hela förmiddagen. Douglas är på dagis där det gör honom bättre att vara än att vara hemma hos oss pösmunkar;-)

På fredag ska jag och Jonas på julbord med hans jobb. Det är bara att hålla alla tummarna att vi nu får hålla oss friska. Jag har nämligen sett fram imot detta julbord länge nu!!!

I söndags när jag skulle springa in en snabbis för att köpa en sak på Hemköp bad Jonas mej att köpa en dosa snus till honom. När jag skulle betala höll jag på att tappa hakan. Vet ni vad en jävla snusdosa (ursäkta mitt uttal) kostade. 47.50..... Han snusar nästa 2 dosor om dagen. Fattar ni att det blir 665 kr i veckan, 2660kr i månaden och 31920 kr om året.... Förstår ni hur mycket pengar det är??? Vi kunde ha gjort något mycket roligare för de pengarna, men de har han bara haft under läppen och sedan spottat ut. Igår när han kom hem så tuggade han som fan på sitt tuggummi. Mmmm jag förstod med detsamma att han håller på att sluta snusa! Nu håller jag alla tummar och tår att han klara detta!!!

Om du läser detta Jonas så lova att inte bli sur. Du vet att jag stöttar dej allt vad jag kan och jag vet att du kommer att fixa detta!!!

4 kommentarer:

  1. Marcus slutade för några år sedan (2002 tror jag). Och han lägger undan pengarna som det skulle ha kostat (på den tiden iofs) och så har vi det till vår semesterkassa :)

    SvaraRadera
  2. Tror han fått det som går på dagis nu och det som Saga hade. Feber pga nån infektion... Saga hostade mycket så hennes satt i halsen men hon var aldrig förkyld. Bokade du in den 11/12 för det årliga glöggpartyt? kram och ge sjuklingen en kryapådig glass från mig :D

    SvaraRadera
  3. Japp den 11 är inbokat hos er!! Ska bli sååå trevligt ser verkligen fram imot det!!
    Ja säker samma skit som Saga har haft. Det är ju inte så konstigt att de smittar varann;-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Söta lilla Äppelblomma!!! Jag säjer bara en sak - Lycka till! Till er alla - klarar Jonas av att sluta snusa så klarar ni A L L T !!!!!!! Säjer en som har varit med o stöttat en som höll uppe i fyra månade o skällde ut fru och barn om de tittade på honom eller ännu värre - tilltalade honom!!!!
    När han började snusa igen bad jag honom att aldrig sluta igen...Detta blev ju inte så uppmuntrande men .... Kanske går det bättre för er - Håller tummarna . KRAM!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!