söndag 13 december 2009

LUCIA!!!

Ikväll har vi varit i kyrkan på lucia, Douglas skulle gå i lussetåget med minigänget. Men tyvärr var det bara 4 st som kom. Men de var såå duktiga och fyllde alla hjärtan i kyrkan med kärlek!! Gissa om jag var en stolt mamma som hade den enda killen i hela lussetåget;-)!!!!!
Det är tur att man har barn så att man får gå på såna här grejer. Annars kan det lätt bli att man glömmer så fina högtider. På tisdag är det dax för lussefirande på dagis där även Alfred får vara med!

Jag kommer så väl ihåg den första gången Douglas skulle vara med och fira lucia på dagis. Han var då 1½ år, så blyg och liten, men såå duktig. Jag vet att jag blev så rörd att jag fällde några tårar....
Kommer nog förmodligen att fälla några tårar på tisdag när det är Alfreds första lusse!

Vintern verkar vara på väg in nu. Idag har det snöat här och nu gäller det bara att det får ligga kvar till jul!!

2 kommentarer:

  1. Å, vad söta de var! Hade tyvärr inte möjlighet att vara med, eftersom vi var och åt julbord och sen hade lite mys efteråt. Kändes oss dessutom lite mätta på lucia efter att ha varit på luciafiranden både mån, tis och ons denna veckan. Men visst blir man stolt som förälder =)
    kram/E

    SvaraRadera
  2. gullig liten pepparkaks gubbe =) mysigt

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!