måndag 28 september 2009

Ont det gör ont....

Idag vaknade jag på morgonen och tänkte för mej själv: Ny vecka nya tag för mej och Alfreds inkolning. Eftersom att Douglas inte går på måndagar och jag inte fick tag på någon barnvakt så fick han så snällt följa med sin mamma och lillebror på dagis!
Alfred stövlade in som vanligt på dagis utan några som helst problem och började att leka med dom andra barnen. Hela tiden när vi var inne så gick allt bra och han sprang hela tiden ifrån mej och ville vara själv. När vi sedan packade på oss alla kläder och skulle gå ut så började han att gråta lite smått. Men vi gick ut och till en början gick det superbra! Sedan bröt helvetet lös. Fröken Sofie satte han i gungan och gungade honom men det gick inte enligt hans väg, för det skulle vara jag som puttade på honom. Sedan fortsatte han att hysteriskt gråta och vägrade gå till någon annan en mej. Han är den största mammagris som går i ett par skor. Jag som verkligen trodde att denna inskolning skulle gå lätt som en plätt. Men tänk så fela jag kunde ha..... Börjar redan bli nervös och få ont i magen för morgondagen och resten av veckan....
När Alfred bölade som mest buttade jag på Douglas som gungade i hög fart och som skulle visa mig hur duktig han var på att hoppa av gungan i den högsta farten. Jag är superglad att han har tuffat till sig lite med sådana saker så jag lät honom hoppa. Det slutade med att han i sista hoppet ramlade rakt på sin svanskota och slog sig så mycket. Han kunde inte sätta sig upp till en början och vägrade att gå.
Så till slut stod jag där med två hysteriskt gråtande barn på varsin arm och jag själv kände att jag var på bristningsgränsen att börja gråta. Det högg och slet i mitt mammahjärta så jag trodde jag skulle dö....

Nu ligger Douglas nerbäddad med ipren i kroppen och en värmedyna på ryggen! Och den kinkiga lille mammagrisen sover redan middag;-) Nu är det bara till att hålla alla tummarna att Douglas bara blir bättre och att det kommer att gå bra imorgon för Alfred!!!!
Det bli mycket blogginlägg om barnen och Alfreds inskolning just nu... Inte så roligt kanske;-)

2 kommentarer:

  1. Efter regn kommer solsken =) Snart kommer det att gå super med inskolningen igen, vänta bara. Hoppas inte att Douglas slog sig allt för mycket, vi vet ju alla hur killar är när de har lite ont eller är sjuka =) kram

    SvaraRadera
  2. stackars er, mest dig kanske..;)
    förresten, ska du snittas denna gången? någon speciell anledning?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!