fredag 11 september 2009

Underbart!

De är verkligen helt fantastiskt att få sova hur länge man vill. Att man har 2 mycket väluppfostrade barn som gör precis som jag vill. Att den yngsta sonen inte alls klättrar och är som en liten apa. Att den äldsta sonen inte alls är trottsig och att munnen går i ett hela dagarna.....
Hur ska jag orka med att få ett till litet troll när mina barn är så snälla nu? Självklart är jag ironisk.. Just nu är mina barn jobbigast i hela världen och skulle behövas sättas in på en uppfotsrings alstant... Och jag själv skulle lägga in mej på ett spa hotell och få behandlingar hela dagrarna och äta och sova gott utan att det är någon som stör min skönhets sömn varje natt..... Men det är bara att bita ihop. Det är ju så här att vara småbarns förälder och detta gäller ju bara några år till... Typ bara 10 år till innan dom är inne i den riktiga tonårsperioden;-)
Men hur jobbigt det än må vara med allt så fixar man det till slut. och när man sedan blickar bakåt så tycker man att det inte alls var så farligt!

Nu är jag inne i vecka 15! Jag är väldigt trött. Vet inte om det beror på min graviditet eller om det är någon annan som håller mej igång på dagarna...;-) Mina hormoner är inte att leka med... Blir galen för inget... På nätterna springer jag i ett på toaletten, den lill* trycker på min blåsa. Den lilla skönhet jag hade innan har helt tappat sin gnista. Jag har finnar i hela ansiktet och är både torr och fet. Hur ska man då veta vilken kräm man ska använda i fejjan då??? Jag är blek och ser trött ut. Kan man sola solarium när man är gravid? Någon som vet??

Fostret: Huden är i det här stadiet genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone-apparat. Fostrets hud är tunt och täcks av ett tunt skikt hår som kallas lanugo-hår.

1 kommentar:

  1. Klart du kan sola solarium vännen. Täck ansiktet bara så att du inte blir som en fläckig hyena av pigmentfläckar (som jag är....)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!