söndag 6 september 2009

Cykelfest!

Igår var vi på den årliga cykelfesten. Den började redan klockan 16 så ni kan tänka er att dom som dricker hinner få i sig en hel del innan midnatt. Själv drack jag loka hela kvällen så jag trodde magen skulle bubbla sönder...
Men kvällen var superlyckad och det var så trevligt. Synd bara att vädret inte var så bra. Regnet öste ner imellan åt. Men vad gör det när man har lite alkohol innan för västen och så finns det ju regnkläder...

Vi hade efterrätt hemma hos oss och jag hade lagat glassbakelser. Vi hade även veganer hos oss. Så dom fick avstå från bakelsen med tanke på att det bara innehåller grädde och ägg;-) De fick äta veggoglass!

Jag rockade fett hela kvällen och sjöng. Dom som inte viste att jag är gravid trodde nog förmodligen att jag var dyngfull. Skönt när man kan vara sig själv;-)
Det jobbiga är när man är nykter är att man ser och hör allt. Man ser saker som man absolut inte vill se....
Man får höra från vänner och inte vänner vad dom tycker och tänker om en själv och andra..... Igår när jag gick till sängs tänkte jag för mig själv: Jag ska aldrig dricka alkohol igen och bli som dom... Det vore nog ganska lärorikt för vissa att gå på en fest nykter. Då kanske vissa skulle bli nykterister....Och ändå måste jag säga att årets cykelfest var väldig städad och lugn, har ju varit med om värre;-)

Min hals känns som om jag har rökt 2 pkt cigg och mitt huvud 2 flaskor vin. Fattar inte att kroppen borde tåla att man går på lite fest bara för att man är gravid.... Dessutom är jag sugen på nått flötigt och sött! Så nu blir det länsning av kyl och frys!

3 kommentarer:

  1. Ha ha, ja man fick höra en del, även om man inte var nykter.... Förstår att du hade ÄNNU bättre koll på läget...Jösses, jag undrar om en del har ångest idag??!! Det var kul ialla fall, men man får ju lida för det idag som sagt ;) Kram på dig och tack för sällskapet på förrätten

    SvaraRadera
  2. Vad var det jag sa...Hihihi ingen som såg att du städat va!!?

    Va söööta ni e du o din lille gube! Kram

    SvaraRadera
  3. Va?? Jag hörde inget skitsnack alls och såg heller inga som bråkade och jag var inte berusad....var vi på samma fest?? Jag tyckte att det var hur lugnt och trevligt som helst...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!