tisdag 25 juli 2017

Vem fan har dansat regndansen?

 Det är härligt och mysigt att ha semester med sina barn, att vara samlade hela familjen. Gå på varandra hela dagarna och bara vara... Höra deras ständiga gnäll och skrik...
Stopp, stopp, stopp.. Trots att jag har den där ständiga vallhunden inuti mej som känner att jag vill vara med min flock och hålla reda på dem. Så kan även den vallhunden bli en gnutta trött på sin flock...
Igår skulle Jonas ner till Helsingborg för att göra ett ärenden. Alla 3 grabbarna ville hänga med, men jag valde att istället stanna hemma i stugan, helt för mej själv och bara vara!
Jag låg i sängen till klockan 16, läste bok och njöt av tysnaden! Precis vad jag behövde!
Jag har tänkt hela tiden under alla andra somrar när barnen varit små, det blir nog bättre när de blir större, inte så mycket gnäll, tjafs och bråk mellan dem.. In my ass.. Det blir bara värre och värre ju äldre de blir... *SUCK* När vänder det???
Seriöst.. Vem fan har dansat regndansen? Någon måste ha gjort det här i Mellby.. Jäkla skitväder. Igår tog det priset. Ösregn på pricken hela dagen... Inte lite regn som kom ner, det VRÄKTE ner regn hela dagen.. Ja ja, jag vet att det är jättebra att det kommer med tanke på att det är snustorrt och vattenförbud här nere.. Men de hade väl inte behövt regna just dessa veckor som vi är här? Jag får känslan av höst, redan.. SUCK! Löv har börjat falla till marken redan.. Herregud, vi har ju 2 veckor kvar på vår semester och det känns som höst. Bläää...
 Som sagt... Dessa kids... Jättehärliga ibland, mindre härliga ibland... Alltså jag älskar verkligen mina barn till döds. Jag andas genom dem, de gör mitt liv. Men just nu känns de som om de får mej att andas genom ett sugrör och att de suger ur precis varje liten energi från mej och Jonas med sitt eviga bråk... De kan inte ens gå förbi varandra utan att börja peta på varandra, sen retas och sen är slagsmålen och skriken igång... Jag fattar inte hur dom orkar att hålla på att bråka hela dagarna... Hur orkar dem?
Ja ba: -Kan jag inte få ta en fin syskonbild på er 3 att ha i familjealbumet... Det gick ju lätt att säga det, men att få ett normalt kort på dem... Nä, bilderna talar för sig själva... Precis så här pain in da as är dem, precis hela dagarna... Speciellt när regnet öser ner.. Jag förstår dem.. Man kan inte ens gå utanför dörren utan att bli dyngsur... Och då blir raslösheten ännu värre i deras små kroppar och så bråkar de ännu mer med varandra...
 Men sluuuuta nu då! Ni kan väl sitta rakt upp och ner och INTE slåss och hålla på... Vad gör dom då? Grimasger... *SUCK* Jäkla ungar;-)
 Känner att jag skulle behöva semester från semestern, fly lite för mej själv till en öde ö, läsa bok och njuta av tystnaden lite... Jag vet jag vet.. Jag skulle förmodligen få 1000 myror i brallan och tycka det blev supertråkigt att ligga där helt själv...?
Det tog visst på krafterna för Jonas att åka iväg till Helsingborg med grabbarna grus.. Han somnade gott på min arm när de kom hem!
Så himla mysigt ändå, höra regnet smattra på taket, ligga nerbäddade i sängen och bara vara! Fast ändå, det hade varit mysigare på hösten förresten.. Nu är det ju för bövelen högsommar ju! Då ska man ligga på stranden och sola och bada. Sova lite i skuggan och njuta... Nä, sommaren 2017 går inte till historien till det bästa vädret... Men vet ni? Idag har det inte regnat en endaste droppe, kanske får vi lite sol idag!! Ja gissa en gång om jag har varit bitter! Det känns som om hela jädrans Sverige har haft så mycket bättre väder än vi på västkusen, bästkusten in my ass....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!