måndag 10 juli 2017

En gång om dagen....

Min träning har legat nere ett tag nu... Knappt att jag varit ute på någon PW ens... I och för sig har jag sprungit runt som en skållad råtta på jobbet när vi flyttat och gått över 20 000 steg bara där, samt burit tungt och slitit som ett djur...
Jag vet att jag mår bästa när jag rör på mej! Det gör alla människor, även om man ibland önskar att det inte är så... Den där latmasken är tyvärr ibland alldeles för stor och äter upp träningsmasken på ett kick...
Vaknade innan 7:30  imorse av sopbilen som skramlade till på gatan och bliv lite vresig.. Första dagen på semestern och så vaknar jag av den, jag som tänkte sova lääänge på min första semesterdag...
Och inte kunde jag somna om.. Men att bara få ligga och dra sig utan att behöva stiga upp är en underbar känsla!
Sen gick jag upp och bestämde mej för att motionera en gång varje dag på semestern!
Det behöver inte vara så allvarliga akrobatiska övningar, men en skön PW, en löptur, lite styrka och andra små aktiviteter!
Andra semester har jag tävlat som en ganing mot mej själv för att få ihop så många aktiviteter som jag bara kunde.... Näpp, jag måste tagga ner... Göra detta för att kropp och själ ska må bra. Njuta av min långa PW, låta svetten droppa och andas och få upp pulsen!
 Jag fick med mej Alfred som är en liten morgonpigg ärta! Han hängde med på airboarden! Han pratar konstant och har miljoner frågor!;-)
Att möta morgonsolen och fågelkvittret! Sååå härligt!
Och komma hem och äta fruskost i solen! Nästan så man får nypa sig i armen va härligt!
Vaknade av menssmärtor i magen... Den är på G.. Men jag motade bort den ett slag och jag vet att det är tack vara min svettiga PW på 45 minuter! Kroppen behöver verkligen röra på sig, det vet jag ju! Varför slutar jag då göra det? Ja, är huvudet dumt så får kroppen lida som man så fint säger...
I flera nätter har grabbarna sovit i tält! Alla 3 alldeles själva! Så mysigt och modigt måste jag säga! Ja även om de sover alldeles vid husknuten, så kan det ändå vara lite läskigt att sova ute i de fria...;-)
Vid 5 tiden kom Fabian in och kröp ner mellan mej och Jonas! Hela hans kropp var precis genomfrusen och hans fötter var som isbitar och de borrade han långt in i min tjocka och varma mage och somnade bums! Ingen värme ute på nätterna, trots att det är högsommar...
Douglas han sover fortfarande där ute i tältet! Tonåring som sover och vaknar när vi andra äter lunch.. Som det ska vara antar jag;-)
Nu ska vi fixa oss och packa! Familjen tajkon ska iväg på äventyr över natten!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!