måndag 20 mars 2017

Jag och min jävla röv...

Det är banne mej synd om mej, ja lite iallafall... Jag får ont på såna ställen som typ andra aldrig får.. Kan jag inte bara få en helt vanlig jävla halsfluss och vara lite normal i mina "sjukdomar" någongång? Nej jag vet, har ju heller aldrig påstått att jag är normal i andra grejer heller för den delen, så varför ska min röv vara det? Ja, röv och röv. Jag menar min anal... Usch ja, nu kommer Jonas skämmas ihjäl för mej igen!!! När jag sitter här i vårt glashus och berättar såna här smaskiga detaljer för er om min anala!
Men det skiter jag i, det är min röv, rumpa, hål, rövhål, anal.. Ja kärt barn har många namn!;-)
Jag vet, jag vet... Jag är brutalt ärlig och berättar nästan allt för er! Gillar man det så läser man det! Annars kan man skämmas och inte fortsätt läsa detta inlägg...
Jag har i alla fall problem med min anal,  IGEN!
Ja ja, ok... Nu skäms väl jag också en liten gnutta för jag är så här ärlig.. Att prata om analer är väl kanske inte det man gör med alla runt frukostbordet på jobbet? (Nä, jag pratar med hela världen istället, men då är jag i alla fall bakom en skärm, ha ha;-)) Men va fan, det är väl ändå en kroppsdel precis som om jag skulle suttit här och pratat om att jag hade ont i ryggen, right?!
Min kära lilla anal har varit med om både en sfinkterruptur grad 4 när Alfred föddes där hela ringmuskeln gick av, om det kan du läsa HÄR!
Jag har också haft en böld i analen... Blä och fy.. Om det kan du läsa om det HÄR och HÄR...
När jag har haft mensvärk har jag även haft otroligt ont i min anal de sista åren.. Det har spänt och dragit och krampat... Jag har bitit ihop och vandrat lite på nätterna, ja för det är då smärtan har varit som värst... Har läst att det ändå är ganska så vanligt tillstånd hos kvinnor som har mens... Alltså på riktigt, det är mycket vi kvinnor få stå ut med som männen inte behöver...
 I torsdags började mola i magen.. Mola och värka som det kan göra när man har ägglossning eller hemsk mensvärk.. Kollade på min app och japp, ägglossning var på G, men inte förens på tisdag... En konstig känsla av ont i analen började jag även att få...
Magen är svälld och öm.. Öm så att det knappt går att ta i den utan att skrika... Ja ja, ägglossningen är väl lite tidigare tänker jag...? Svälld som om jag vore i 5:e månaden och kan inte dra in magen hur mycket jag än försöker... Och NEJ, jag är INTE gravid!
 Så i helgen har jag vankat och gått på nätterna.. Har vaknat av en enorm smärta i analen.. Kramper och det sliter och drar och jag känner mej alldeles febrig i kroppen..
Så somnar jag om och så vaknar jag efter en timme och så gör det så där ont igen... Värker och värker lite till....
Inatt hann jag sova en timme innan det var dags att gå upp för att det gjorde så jäkla ont... Jag får för mej att det gör ont i de gamla sfinkerskadorna, i ärren? Jag vet inte? Jag låg så här på alla fyra inatt och tog en alvedon, då släppte det efter ca 25 minuter och jag kunde äntligen sova en stund!
Jag vet inte vad det beror på? Kanske har jag inombords hemorrojder? Eller så är det väl något annat jäkla fel på min röv!? Har aldrig haft hemorrojder i mitt 37 åriga liv, så jag har inte en susning om hur ont det kan göra?
Magen och rumpan liksom gör ont tillsammans, alltså mensmagen. Och japp, jag kan bajsa som normalt utan att det gör ont...
Jo men jag vet, jag kanske borde gå till doktorn nu.. Men det tar imot...
Farbror doktorn ba: -Nämen hej Karolin, dej har jag ju ändå känt i röven förr, så jag vet ju hur den känns... (Obs, obs, alltså pga av undersökningar av bölden för 2 år sedan..;-)) Ja, det är banne mej inte så lätt.... Men jag inser nog att jag ändå nog borde gå, ja eller iallafall ringa dit och höra om de kanske vet vad det är? Det kanske inte skadar?!
Känns ju inte riktigt så naturligt att gå och ha ont i analen hela dagarna och värst på nätterna.. Att inte sova på nätterna gör ju vem som helst tokig ju... Och smärtan.. Jag är ganska så tålig brud när det kommer till smärta.. Men lipen var inte långt borta inatt när jag vandrade här hemma och låg med rumpen i vädret på hallmattan... Jonas vaknade och jag lät nog som en ynklig liten kattunge där jag låg och pep och var alldeles grinfärdig...
Någon som kanske vet vad det kan vara för fel på min lilla stjärt?
Jag är ju expert att leka min egen läkare... Inte alltid så bra, för enligt all googling på mina symtomer så har jag både analcancer och tjocktarmscancer... Nä google är bra, men inte när man googlar såna här symtomer...
Sjuk är jag i min lilla rumpa, men nu känner jag mej helt plötsligt ännu sjukare efter googligen och mina egna slutgiltiga diagnoser som jag dragit... *harkel och host*
Ja ja, det kanske blir bättre imorgon??
Så nu kan ni ta bort skämskudden, nu är jag klar!
Eller en sak till förresten... Ni som inte riktigt vet vad en sfinkterruptur skada är för något?
Så här ser en sfinkterskada grad 4 ut... Det här är alltså ett kvinnligt könsorgan. På den vänstra bilden är det en vanlig mutta och på den högra bilden en skada, grad 4... Läkarna är verkligen fantastiska som kan sy och få ihop det så bra som de kan! Även om jag nog även där i den skadan borde söka hjälp igen för läckage lite här och där.. Men ja, det är väl en annan historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!