onsdag 14 december 2016

Som ett knarkkvarter...

Sovrummet ser just nu ut som ett knarkkvarter och vi ligger här huller om buller med datorer, paddor och telefoner....
Alltså det är fan inte balt att vara sjuk, jag hatar det...
Känner att jag börjar friskna till nu, hela kroppen spritter, men när jag går upp så svettas jag som en gris och allt snurrar. Men det blir nog bra ska du se!
En lite magsjuka är väl inget jag ska klaga på! Men man inser verkligen hur bra man har det när man är frisk! Så in i helskotta bra har man det!
Skulle inte palla en sekund att bli liggandes i en sjukhussäng. Herregud, va jag lider med alla som måste göra det... Usch...
Alltså odören här i rummet gör ju inte att man blir friskare precis.. Ni vet fisdoft som blandar sig med svett och gammal snuskig hudavlagring.. Unket och halvljummet... Bläää...
Alltså det är fan inte lätt att vara kvinna och spy, de ska ni veta. Speciellt om man som mej, läcker som en såll mellan benen... Det var det enda jag fasade för när jag kände att jag skulle börja spy igår natt. Hur skulle jag få till en spya utan att kissa på mej? Nä det gick förstås inte...
Fy fan va jag tyckte synd om mej själv där jag stod och hulkade och fick tag på det största badlakanet i badrummet och stoppade upp det så långt upp i härligheten så att jag inte skulle kunna läcka på just den spyresan... Det är hemskt att läcka som jag gör, HEMSK! Och ändå är jag så in helskotta dum i huvudet att jag inte söker hjälp för det! Varför? Ja det kan man verkligen undra?
Jag var ju för ett par år sedan och kollade om jag skulle få en operation, de skulle jag med all säkerhet fått. Men jag skulle kolla mej bara, väga ett par bindor när jag gjorde små aktiviteter för att se hur mycket jag läckte... Sen rann de ut i sanden...
Men jag vet inte om man kan kalla det läckage när det kommer si så där en liter urin när man gör tex spyr, hostar, hoppar, springer eller nyser...
Kanske typiskt oss kvinnor att skita i att göra sånt här.. Det är ju en enkel operation och det är ju såååå många som gör den och blir såå bra och som nästan får sitt liv tillbaka efter det.. Nej efter resan så ska jag banne mej ta tag i detta problem! Tänk va ljuvligt att kunna spy utan att kissa på sig!
Nu värker ryggen rejält... Kanske ska jag försöka ta mej upp ur sängen nu! Har precis dragit 4 avsnitt av Gåsmamman 2! Grymt bra!
Nä, som sagt, det här med att vara sjuk det är verkligen inte balt någonstans...
Och förresten...
Tuuusen tack för alla krya hälsningar igår, de gjorde susen det är jag helt säker på!! En slängpuss från mej till er! Dock utan magsjukebasillusker i!;-)
 Och ni vet väl vad regeln säger! 48 timmar skall man hålla sig inne efter sista spya för att inte smitta vidare!! Självklart är det inte alltid så lätt för alla. Men man kan ju alltid försöka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!