onsdag 16 juli 2014

På plats på vårt älskade smultronstället!

Vi hann vara hemma i så där exakt 69 timmar innan bilen åter var full med grejer från golv till tak och familjen Tajkon åter var på vägarna och körde!
Nä de var inte roligt att vara hemma, alla dessa måsten som liksom rusade på oss när vi kom hem gav vi stryk. Ja för tex våra förråd är överfulla med grejer som verkligen hade behövt gås igenom, men nä fy bubblan va tråkigt.
Så istället körde vi ner till vårt älskade smultronställe! Tanken var att vi skulle åka på torsdag, men det blev 2 dagar tidigare och gärna för mej! Ju fler veckor här, ju härligare mår ju jag!;-)
Jag och barnen packade in oss i bilen medans Jonas tog motorcykeln ner hit den lilla glidaren! Han hade förmodligen mindre skav i öronen trots det brummande ljudet på harlyn, än vad mina hade...
Herre jösses... De 2 minsta bröderna Grunditz... Deras röstresurser alltså och deras skrik och bråk, att dom bara orkar...
Mina öron alltså.... Var på väg att svänga av vägen flera gånger. Men vi, jag och Douglas valde att höja volymen på musiken så hela bilen poppade värre än ett stort discotek! Japp man har olika lösningar på olika problem och just den metoden funkade fin fint!;-)
På plats på smultronstället! Alltså det är verkligen här mitt andningshål, min drömplats, där mitt hjärta hör hemma!!
Kidsen badar och badar i den iskalla poolen och vi andra bara är, chillar och andas!!
Jag tänkte för första gången på flera år (jag har knappt läst en bok sedan barnen föddes) läsa en bok och nu kära vänner måste ni ge mej ett bra boktips?! Jag vill helst av allt läsa verklighets baserande och lätta böcker. Helst lite sorgsna så att jag gärna får grina en liten skvätt...
Så ge mej ert bästa tips på den bästa boken du läs!!

6 kommentarer:

  1. hej. vad härligt ni har det! har läst kristian gidlunds, i kroppen min, jättefin o sorgsen. En riktig bra bok är ray kluun med en sorts kärlek, sann historia om frun som får cancer bland de bästa jag läst. carin gerhardsens böcker är kanon, en serie, men inga snyftisar men jäkligt spännande, pepparkakshuset, mamma pappa barn, o vyssan lull. Ha de bra.

    SvaraRadera
  2. Expeditionen av Bea Uusma!!! Martina haags böcker är lättsamma och roliga. Just nu löser jag 438 dagar och den är väldigt spännande!

    SvaraRadera
  3. Jag avslutade just et grymt bra bok som jag lyssnat på under mina PW och min löpning. Den är sorglig men oxå nyttig att läsa/höra eftersom den handlar om andra världskriget och de fasor som många av dem som hamnade i koncentationslägren fick genomlida. Boken heter: Jag heter inte Miriam, skriven av Majgull Axelsson. Om du är intresserad av att lyssna på den finns den på storytel. Har du inte storytel har jag möjlighet att ge bort den som en bokpresent till dig. Det krävs att du har en smartphone och att jag får en email adress att skicka boken till så får du den av mig!! Du kan maila in adress till mig bergquist_maria@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Ert lantställe ser så härligt ut! Livet efter dig av jojo moyes, en bok man inte vill lägga ifrån sig. Tror den är verklighetsbaserad också.
    Linda

    SvaraRadera
  5. 438 dagar av Johan Persson, Martin Schibbye, journalisterna som satt fångade...
    Eller Magdalenas Graafs Det ska bli ett sant nöje att döda dig. Gammal bok nu, men sååå bra.
    En enda tår av Angèle Lieby
    Vill man sedan ha något mer lättsamt så kan man ju välaj Magdalena Graafs andra bok Mitt perfekta liv

    Hoppas du hittar något du gillar. En riktigt bra bok är nästan som en god vän =)

    SvaraRadera
  6. Kan också tipsa om boken livet efter dig av jojo moyers,en av de bästa böckerna jag läst. Man både skrattar, gråter och är arg. Fast den är inte verklighetsbaserad, men grymt bra ändå! Hälsningar L

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!