måndag 14 juli 2014

Inskriven...

Klockan 10:00 steg jag in genom dörrarna på arbetsförmedlingen idag... Det var med både fjärillar och elefanter i magen som jag satte mej på stolen hos en handledare där...
Jag hade förberett mej här hemma igår kväll och redan skrivit in mej på AF med lite info. Och jag hade satt på mej både stålrocken och det där extra skinnet på näsan, ja för jag har en viss erfarenhet att vissa på AF kan vara ganska så hårda och tycker att man ska gå till väga på ett speciellt sätt. Att man ska gå kurser där på hur man ska söka jobb, göra CV och allt annat som jag faktiskt kan eftersom jag nu har varit inskriven där 3 gånger inom loppet av 10 år... *suck*
(Enligt regler så ska man som arbetssökande söka jobb aktivt minst 3 timmar per dag...)
Men jösses va bra det gick! Stålrocken och skinnet på näsan kunde jag klä av mej direkt! Fick träffa en mycket trevlig man som guidade mej genom regler, arbeten och tillväga gångs sätt!
Nu inväntar jag bara arbetsgivarintyget som borde komma på lådan idag och sedan ska några papper skrivas under och skickas in och sedan ska jag börja stämpla...
Just den processen är heller inte så lattjolajbans. Alla dessa papper som skall fyllas i rätt. Inte kul om man råkar göra något fel med alla papper och så är vi inte hemma nu på några veckor och så kanske jag inte kan börja stämpla...
Men de ska nog gå bra, jag har ju som sagt gjort detta förr!
*viskar lite hemlighetsfullt och ler* Jag kommer "bara" att stämpla 4 veckor, för sedan väntar nya och spännande utmaningar på mej!! ;-)
Men ändå, det är lik förbaskat supertråkigt att skriva in sig, men tur att det finns och tur att man får A-kassa, pengar växer ju som bekant inte på träd tyvärr...

3 kommentarer:

  1. Ja du den där känslan känner jag också igen... Stålrocken får man ta på sig innan, så man kan skydda sig.
    Hoppas det blir bra för dig. Kul med nya utmaningar *vill veta nu*. ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande med nya utmaning så nära inpå! *håller tummarna* :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du fick ett bra bemötande! Det ska bli spännande att se vad du har på gång :)

    Och tack för fin kommentar om frisyren :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!