måndag 21 juli 2014

2 dm kortare!

I slutet av förra veckan fick jag panik! Mitt hår såg ut som en risbuske av allt sol och bad och med håret ständigt i en knut i nacken så hade det slitit något fruktansvärt mycket...
Jag insåg oxå när jag räknade bakåt i tiden att jag inte besökt frissan på 6 (!!) månader och att mitt hår växer som ogräs...
Så ett akut in till frissan förra veckan och beställde tid och klockan 14 idag satte frissan saxen i mitt hår och klippte av minst 2 dm av mitt långa slitna hårsvall!
Det känns lite ovant att ha så här "kort" hår... Men otroligt skönt och man märker verkligen hur friskt håret blev nu! Uppklippt både bak och fram och jag känner mej nöjd!
Nu kanske jag till och med vågar mej på ännu kortare nästa gånga jag ska till frissan!
En snabb selfie innan jag skulle gå till frissan, så bilderna blev lite suddiga och lummiga och inte riktigt rättvisa på hur långt håret var innan klippet. Vi låg på stranden och jag insåg att klockan bara rusade iväg så jag fick lov att springa upp!
Det ser nästan ut som om jag har färgat det oxå, men nej det har jag inte... Den färgen trollades liksom nästan fram när allt hår försvann!
Dock har jag inte färgat det på flera månader och försöker få till den där härligt fräscha sommarfärgen i håret med lite guldig nyans! Det går åt rätt håll och jag tror nästan att solen tar död på de miljoner silverstrå som invaderat min hjässa...;-) Hejja solen!

4 kommentarer:

  1. Vilket lyft.... Såååå himla fint. Det blir lite mer liv i håret när det är uppklippt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt! DU är skitsnygg :) Kram

    SvaraRadera
  3. SNYGGT! :-)

    Jag skulle också behöver klippa mig.
    Dock växer inte mitt som ogräs, därför drar jag mig för att gå... Dumt egentligen. :-P

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!