tisdag 4 december 2012

Jag skulle adrig ha sagt något, ALDRIG....

Jag har gått omkring och skrytit för allt och hela världen hur förskonade mot sjukdomar vi varit denna hösten. Inget vabbande och inga sjukdomar. Senast igår stod jag och skröt för en kollega att vi minsann inte får någon magsjuka när andra får det! Jag tog i trä och spottade åt både höger och vänster...
Jag skulle aldrig ha sagt något, ALDRIG!! För gör man det så får man banne mej äta upp det vill jag lova... Och jag lovar att det spelar fan ingen roll att ta i trä och att spotta omkring sig (även om man är vidskeplig ut till tårna som jag är...) Magsjukan kom ändå...
Sent igårkväll började Alfred att spy. Stackars lilla vännen. Hela hans kropp skakade och jag har aldrig sett honom så dålig...
Hela natten har han legat här brevid mej med huvudet i en hink och hulkat sig igenom natten...
Vi bestämde att jag skulle stanna hemma på förmiddagen och att Jonas skulle komma hem vid 11. Men han behöver inte komma hem, för jag kräktes oxå en gång inatt... Jag tyckte synd om mej själv när jag låg där och frös som ett asplöv och mådde skit. Jag är fortfarande helt väck och känner mej som en påse skit...
Barn är underbara. De känner aldrig efter som oss vuxna. De kör på som vanligt. Spyr lite och fortsätter att hoppa och bråka i sin säng. Jo för det är precis så det är här hemma just nu. Trodde att Alfred hade spytt klart. Men efter lite slagsmål med lillebror så vändes magen ut och in och den lilla yoggin som han fick ner till frulle kom upp igen... *suck*
Det kändes hemskt att skicka iväg Douglas till skolan idag och veta att han är full (förmodligen) med magsjukebasilusker.. Men är det skolplikt så är det! Då måste man ju gå till skolan, även om dom andra i familjen ligger hemma och kräks...
Undra vem i familjen som står på tur härnäst? Ja bara att räkna kallt med att herr magsjukan är här för att stanna och smitta ner alla runtomkring sig...:-( *blääää*

6 kommentarer:

  1. Stackars er, magsjuka är inget vidare. Men lilleman ser ju pigg o fräsch ut ;-)
    Kram o krya på er <3

    SvaraRadera
  2. Usch då! Krya på er i massor!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Men usch då, krya på er!!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det snabbt går över. Ta hand om er!

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  5. Stackars er krya på er
    Kramisar Morfar

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där! man ska aldrig säga något för då händer det :( Vi har hosta och feber (inte jag dock, lider bara av dåligt tålamod efter tre dagar inomhus med två hostiga barn och en man som sover på dagarna och jobbar på nätterna) :) Krya på er och magsjuka är ju det värsta man kan få så jag lider verkligen med er! Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!