fredag 7 december 2012

Fredagens grubblerier....

Den här kvällen var egentligen planerad till fest, glitter, julmat och party... Men det blev inställt och det blev istället en helt "vanlig" fredagsmyskväll med grabbarna! Inte helt fy skam det heller vill jag lova!;-) (Men så klart är ju glitter, fest och julmat oxå roligt. Men nej jag är inte bitter inte;-))
Taco var beställt från grabbarna, men jag ändrade menyn och serverade istället faijtas och bjöd lilla mamsen oxå!;-)
(Nej mamma ville inte vara med på kort... Så där av huvan på;-))
Kidsen slocknade en efter en och jag är snart inte långt bort känner jag! Trots att jag sovit väldigt många timmar denna veckan så är jag ändå så där härligt fredagstrött och sliten!
Det är fortfarande svinkallt ute och fredagskvällens grubbleri går till alla stackars hemlösa... Fruktansvärt för alla stackare som lever ute på gatorna i denna kylan... Och här sitter jag i värmen och har det bra....
Har massa gamla jackor som jag borde hiva iväg, borde kanska lämna in dem till närmsta organisation för hemlösa? Kanske kan dom värma någon stackare i kylan...
Och ja Ulle... Hur kan jag sitta och tänka på sånt en fredagskväll mitt i myset? Ja bara för att sån är jag, hjärnan full av grubbleri...;-)
Mer grubbleri fick jag när jag surfade in på en bloggvän som jag följt i flera år och läser att hon idag fått en cancerdiagnos, leukumi... Fy fan va livet är hemskt och SKÖRT... Tur att man inte vet vad som väntar i nästa hörn... Om jag ändå kunde få in det i min tröga skalle och njuta lite mer av livet och inte bara klaga så mycket. Vara lite mer positiv och glad mot " vissa" personer (som jag inte visar dessa sidor till fast jag borde idag...) Ja det är inte lätt detta livet.. Full av både toppar och dalar....
Var rädda om er därute i kylan och sov så gott!

1 kommentar:

  1. Igår kväll när jag körde hem hörde jag om en mamma i Norrland som desperat sökte bidrag så hon kunde köpa vinterkläder till sin son. Han hade varken jacks, mössa eller skor för att klara kylan. Tänk dig den känslan, att inte kunna ge det till sitt barn..

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!