onsdag 15 juni 2016

För vi ska åka på vår drömresa!!

Jag har sagt så länge jag har levt, att jag ALDRIG kommer att fira jul någon annanstans... Nä fy. Förstöra den härliga julen med att åka till ett varmt land. Nja.. Den grejen har inte riktigt varit min...
Men så de senaste åren har jag ändå känt att jag börjat ändrat mej lite på den fronten...
Jo man kan faktiskt ändra sig och en jäkla tur är väl det?!;-)
All den där hysteriska stressen hit och dit... Mat, klappar och hej och hans moster.. Allt ska fixas för ett par dagar och poff så är den över och den där härliga julsnön som man tycker är så härlig! Jo tjena.. Det är ju för bövelen nästan grönt och regn varje jul....
För ett par månader sedan fick vi frågan om vi ville fira jul och nyår någon annanstans? Ja eller kanske inte specifikt just på jul....
Men för att göra en jäkligt lång historia kort så är det så här att min käre svåger har träffat en fantastiskt härlig dalkulla, Linda! He he, gött att jag har lämnat lite spår i den här släkten och lyft fram dalablodet lite! *fniss*
Hon har ett hus i Thailand, närmare bestämt på Mae Phim (vart de nu ligger någonstans?;-))
Hon har även vänner som har hus i området och under 2 månader så kommer de att bo där nere... Ville vi följa med? Sover Dolly Parton på rygg? Ha ha, precis!
Helt plötsligt blev en drömresa sann... Jag har ALDRIG varit längre än till Canariaöarna och jo visst har vi pratat om att åka på en längre semester det har vi. Men nä, med små barn har det inte blivit så. Dessutom är vi inte gjorda av pengar, även om jag gärna hade önskat det;-)

Förra veckan bokades i alla fall resan! En resa på 2 härliga underbara veckor som kommer att spenderas med familjen, med svärmor, med svåger, kusinbarn och svägerska!
Detta känns helt overkligt!
Vi ska åka på en drömsemester och det bestämdes bara så där!
Vi har hittat skitbra priser på flygbiljetter och kommer att åka den 21 december och komma hem den 7 januari!
Fatta, vi kommer att åka bort hela julen och det känns helt sjukt bra!
Kidsen tvekade när vi frågade dem? Min första tanke var: Jäkla bortskämda skitungar...  Men sen, ja sen kan jag förstås förstå dem.. De blev ju lite som en chock för dem.. Inga julklappa.. Jag hajjar.. Herregud, jag får ju heller inga julklappar, hur ska jag klara mej;-) (Ni vet, jag tokälskar ju paket;-))
Jag kommer att klara mej grymt bra, det lovar jag! Och kidsen, ja när de väl fick smälta in hos dem så började vi prata igen! Vi la upp det så att de fick välja! Välja på att vara hemma och fira jul med paket eller ligga och snorkla i ett korallfärgat hav?! Jo då, de valde de sista ganska så snabbt sen!;-)
Så nu, nu har jag KÖPSTOPP! Jäklar va svårt det är... Jo det är de, jag lovar. Har man shopping som ett missbruk, då är det svårt att sluta..
Men den här resan överväger ALLT! ALLLLT!
För vi ska åka på vår drömresa!
Om jag längtar!? Ja nästan så jag önskar att det snart är december;-)
Nästan så att jag får nypa mej i armen för att inte tro att jag drömmer!
Linda har varit där massor av gånger, har bra kontakter och vet precis till vilka härliga stränder vi ska åka till! Bara det liksom! Det är lyx!
Om si så där 6 månader ligger jag på en liknande strand, sipprar drinkar, badar, solar och bara njuter! Nästan så att jag är lite avis på mej själv;-)

3 kommentarer:

  1. Jag tänker också annorlunda vad gäller ju nu, än jag gjorde tidigare. Har firat på udda ställen och det har varit toppen.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Thailand talar så otroligt många gott om :)
    Vi firade vår första jul på resande fot förra året i Lissabon, underbart! Inga julklappars bara vi lilla familjen. I år åker vi till Uganda dagen innan julafton, det blir nog också väldans gött :)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle lätt kunna dra utomlands under jul & nyår helgerna. Det gör mig ingenting. Men sen lever jag ensam också, så det är väll därför. Men jag har inte gillat julhelgen sen 1992 (mina föräldrar skildes då, & jag har inte tyckt att det är likadant som innan).
    Så jag tycker att ni gjorde helt rätt!! =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!