onsdag 23 oktober 2013

När sockerhoran skriker!!!

Jag försöker ju att hålla mej från socker... Okej att det slinker ner en och annan ruta mörk 70% choklad på helgerna, men annars försöker jag att hålla mej ifrån det där sockerträsket och det är JÄVLIGT svårt ska ni veta... (Finns det något bättre än lösgodis? NEJ!!! *rinner dregel ur munnen*
Ja och förstås, ibland fikar jag och bjuds det på efterätt så tar jag ju gärna det!;-)
Men annars, när sockerhoran skriker galet mycket i min kropp som hon ofta gör, tuggar jag tuggummi!
Det sägs ju att tuggummi triggar igång sockersuget. Men INTE då. Den där sockerhoran bor ständigt i mej och det spelar ingen som helst roll om jag har tuggat tuggummi eller ej. Så är hon lik förbannat ständigt i min kropp varken jag tuggar eller ej...
Jag har hittat ett bra botemedel för att hålla henne i någorlunda schack! Nämligen detta extra tuggummi med smak av bubbelmint!
Sockerhoran jublar i mej när jag tuggar det här söta sockerfria tuggummi och smaklökarna dansar disco i min mun!
Att jag sedan konsumerar mååånga påsar per vecka, ja det är en annan sak.. *hostar lite generat*
På kvällarna är hon värst. Då nästan slår hon ihjäl mej inombords. Men då tar jag 2 stycken (ok då, ibland 3. Alltså samtidigt) av dessa ljuvliga söta tuggummin och ett STORT glas bubbelvatten. Så vips så tar hon och pyser iväg på semester för en liten stund!

3 kommentarer:

  1. Hejsan....detta tips ska jag helt klart testa, för jag har också ett otroligt sug på socker ;).

    SvaraRadera
  2. Lösgodis är gott, men jag brukar försöka tänka på alla bacillusker som finns i detta lösgodis. Mer än en gång jag sett barn som smakat och sedan lagt tillbaks :) Brukar bota värsta suget i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Skönt när man hittar sina små knep! :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!